Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

A little less conversation, a little more call-to-action

  • Lennart Sloof
  • 10 augustus 2012

De nodige wijzigingen zijn weer doorgevoerd op www.werkenbijdeloitte.nl. In onze niet te stoppen drang de websitebezoeker nóg beter van dienst te kunnen zijn, hebben we onze ideeën gecombineerd met onderzoeksresultaten vanuit het WUA! webperformance onderzoek. Ook dit keer heeft Maximum deze input aangescherpt en uitgevoerd.

Onderaan iedere pagina zijn de social sharing mogelijkheden uitgebreid met Google+ en Pinterest. Ons doel is om steeds vaker foto’s en video’s te integreren in tekst. Dit biedt dan weer de mogelijkheid deze op Pinterest aan te kunnen bieden. Of beide social platforms een waardevolle bijdrage zullen leveren aan onze doelstellingen? Geen idee. Er bestaat geen boekje met digitale succesrecepten, maar we gaan uit onze statistieken opmaken of het een waardevolle bijdrage oplevert aan de conversie van website bezoeker naar sollicitant.

 

 

Op de vacature pagina is alle ‘afleiding’ verwijderd. Wanneer de bezoeker bij een vacature belandt, moet er slechts één streven zijn: solliciteren. Het is dus niet nodig daar dan nogmaals de bezoeker te willen overtuigen van Deloitte als ideale werkgever in de vorm van Tweets, blogs, of projectinformatie. Dat zou de focus van de sollicitant immers kunnen verleggen naar een andere pagina.

Wat wél waarde toevoegt om over te gaan tot solliciteren, is een laagdrempelige contactmogelijkheid met de verantwoordelijke recruiter.

 

Ook zien we in Google Analytics terug dat er een grote vraag is naar informatie over arbeidsvoorwaarden. Dit was tevens een van de uitkomsten uit het onderzoek van WUA!. Vandaar ook dat naast de vacature linkjes zijn opgenomen naar dit onderwerp.

 

Omdat we hebben geleerd dat onze Blog community sterk bijdraagt aan de realisatie van onze wervingsdoelstellingen, hebben we daar meer focus gelegd op de essentie. Meer call-to-action op de blog pagina naar het ultieme doel van werkenbijdeloitte.nl: solliciteren.

Aangezien de blogs worden geschreven door collega’s uit de Deloitte praktijk en niet door een PR-machine of copywriters, hebben we, onderaan het blog, persoonlijke aandacht ingeruimd voor de auteur. Tevens zijn vacatures toegevoegd aan het blog die horen bij het blog onderwerp. Op deze pagina worden 'Gerelateerde Vacatures' weergegeven die automatisch gekoppeld worden aan de hand van het blog onderwerp. Uiteraard is ook op deze pagina weer ruimte gemaakt voor contactmogelijkheden met de betreffende recruiter die verbonden is aan die 'Gerelateerde Vacatures'.

 

Op voorspraak van Maximum hebben we tenslotte ook de Disqus module laten integreren onderaan de blogs, aangezien Disqus veel meer aansluit op onze social sharing vereisten.

Alhoewel ik erg trots ben op de vernieuwde look van onze key-pagina’s, ben ik uiteraard nog het meest nieuwsgierig naar de resultaten die we straks uit Google Analytics zullen zien.

 

 

Lennart Sloof

Manager Online Marketing

Online Marketing, Social Media, Public Speaker, Learning by Doing, Deloitte. I Travel, DJ (vinyl), Snowboard, Shoot Hoops, Lomo LC-A+ Views expressed are my own

Video terugblik: Deloitte Intern Talent Day 2012

  • Deloitte Nederland
  • 09 augustus 2012
Naar boven