Back to university: Deloitte University

  • Gloria Perez Ramos
  • 11 januari 2012

Ook al zijn je werkzaamheden als Online Marketeer voornamelijk gericht op de Nederlandse markt, we hebben ook veel contact met onze collega’s bij Deloitte memberfirms over heel de wereld. Zo komen één keer per jaar de grootste Deloitte landen op online gebied fysiek ergens samen om nieuwe online ontwikkelingen te bespreken, te bepalen welke richting Deloitte online moet, best practices te delen, maar vooral ook om elkaar beter te leren kennen en zo een internationaal netwerk op te bouwen om van elkaar te kunnen leren.

Zo mocht ik begin november voor zo’n meeting als één van de eersten van Deloitte Nederland afreizen naar de eerste Deloitte University ter wereld die in oktober in Westlake, Dallas in de VS werd geopend. Mijn eigen studententijd is al zo’n zeven jaar geleden, dus was erg benieuwd wat ik hier zou aantreffen. Deloitte University is een echte Amerikaanse campus, waar je ook bij de universiteit slaapt, eet en ontspant, want het ligt behoorlijk verwijderd van de bewoonde wereld, dus even ’s avonds de stad in gaan zit er niet in. Het gebouw bevindt zich op een terrein van zo’n 66.000m2 en telt o.a. 36 klaslokalen, 36 meeting rooms, een amfitheater waar 176 man in passen, een enorme balzaal, een groot restaurant, 800 gastenkamers en zelfs een Starbucks.

Deloitte University beschikt over de nieuwste technologieën zowel binnen als buiten de klaslokalen. Zo hebben alle whiteboards een automatische savefunctie, waardoor alles wat je erop kalkt weer van een server gedownload kan worden en je dus niet weer alles hoeft over te typen of moeite moet doen om het op een foto te krijgen. In de open ruimtes tussen de klaslokalen zijn er diverse interactieve wanden waar je informatie kunt opvragen over de geschiedenis van Deloitte, diverse Deloitte landen, door met je hand te swipen en te klikken (een soort hele grote iPad).

Met collega’s uit 11 verschillende landen bogen we ons drie dagen over het vraagstuk hoe we Deloitte de komende jaren online beter op de kaart kunnen zetten. De verschillende landen presenteerden interessante projecten die zij het afgelopen jaar hadden uitgevoerd en we werden bijgepraat over nieuwe ontwikkelingen door experts van o.a. Twitter, SlideShare, Google.

Buiten de meetings om konden we ons ook nog volop vermaken. Zo ging een deel van de groep dagelijks ’s ochtends vroeg of na de meetings nog even naar het fitnesscentrum dat zich ook in het gebouw bevindt. Daarnaast was er nog “The Barn”, een café op het terrein waar je ’s avonds terecht kon voor wat snacks, cocktails en andere drankjes en waar je ook verschillende spelletjes kon doen op o.a. Microsoft Surface tafels of Guitar Hero spelen. Ook een gezellige plek om in contact te komen met andere Deloitters die diezelfde dagen aan DU cursussen of meetings volgden. Wij waren wel de enige internationale groep, aangezien DU voornamelijk door Deloitte US wordt gebruikt.

Er zijn plannen om ook een Deloitte University in Europa te bouwen. Ik zou zeggen, bouw het ergens in een land aan de Middellandse Zee! En dan wil ik heus weer een keer terug in de schoolbanken.

 

Gloria Perez Ramos

E-marketeer

Sinds 2008 werkzaam bij Deloitte als online marketeer en daarnaast ook verantwoordelijk voor het Deloitte Alumniprogramma. Internationale Bedrijfscommunicatie gestudeerd aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Spaans bloed met Nederlandse nuchterheid. Passie voor reizen en festivals.

It's all about the money...deel 2

  • Michel Schep
  • 09 januari 2012
Naar boven