Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

De beste wensen van #DeloitteWish

  • Paul van Wijngaarden
  • 23 december 2011

De laatste week van 2011 is weer aangebroken. Naast terugblikken op het bijna voorbije jaar is dit ook weer de tijd om vooruit te kijken naar 2012. Wat staat er op jouw wensenlijstje voor het nieuwe jaar? Een andere baan, gezonder leven, je langgekoesterde droom verwezenlijken, stoppen met roken? (Ik ben nu echt van plan om voor eens en altijd afscheid te nemen van mijn zogenaamde vrienden Nico en Tine.) Hoe dan ook, je hebt nog een paar dagen om hierover na te denken. Voor je het weet sta je – met een oliebol in je ene hand en champagne in de andere – je familie en vrienden de beste wensen te zoenen, bellen en sms’en.

En twitteren of facebooken natuurlijk. Anno nu de ‘sociaalste’ manier om en masse het nieuwe jaar in te luiden. Je kunt je er natuurlijk met een simpel #gelukkignieuwjaar van afmaken, maar dat is niet bijster origineel, noch persoonlijk. Dit jaar gooi ik het daarom over een hele andere boeg. Mijn tweet die ik op 1 januari om 00:01 uur ga versturen, weet ik nu al: “Behalve Nico en Tine wens ik al mijn familieleden, vrienden en collega’s een kerngezond 2012 toe #DeloitteWish.” De met naam en toenaam genoemden weten zelf wel wat ik daarmee bedoel; daar ga ik hier verder niet over uitwijden. De wens is de vader van de gedachte.

Waar ik het wel over wil hebben, is het laatste woord: #DeloitteWish. Hiermee zorg ik ervoor dat mijn nieuwjaarswens niet alleen op die paar honderd beeldschermpjes van mijn volgers te zien is, maar meteen ook in het megaformaat van 20 bij 30 meter. Dat zal Nico en Tine leren! Net als vorig jaar wordt namelijk elk bericht op Twitter of Facebook met deze hashtag mega uitvergroot geprojecteerd op de Maastoren in Rotterdam, het hoogste kantoorgebouw van Nederland. Hoe cool is dat? En dit keer belooft het visueel nog spectaculairder te worden. Dus wil je ook letterlijk en figuurlijk een statement maken waar niemand omheen kan, dan weet je nu hoe.

Het mooie is: behalve dat ik Nico en Tine op een gigantische manier te kijk zet, steun ik ook nog eens een goed doel. Voor elke wens op Twitter of Facebook met #DeloitteWish die op de Maastoren verschijnt doneert Deloitte namelijk € 0,50 aan stichting Make-A-Wish Nederland, die de liefste wens vervult van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Of jij je wens in 2012 nu weet te realiseren of niet, je laat in ieder geval die van kinderen uitkomen die dat hard nodig hebben. Wens al jouw naasten rond de jaarwisseling dus iets moois, liefst of positiefs toe. En nodig ook je familie, vrienden, klanten en collega’s uit om hun wensen met heel Nederland te delen op www.deloittewish.nl. Samen zorgen we zo in het nieuwe jaar in elk geval voor een iets betere wereld.

Mocht ik jullie online of in real life niet meer zien of spreken: alvast de beste wensen voor 2012! Met uitzondering van Nico en Tine natuurlijk…

Paul van Wijngaarden

Senior Consultant

Content & community manager bij de afdeling Brand, Communications & Corporate Social Responsibility

Klantrelaties staan centraal tijdens de TAX New Hire Week

  • Johan Louwerse
  • 22 december 2011
Naar boven