Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

De eerste Nederlandse Deloitte iPad app: digitale boekenkast voor de Global TMT Industry

  • Peter Engel
  • 18 februari 2011

De Predictions - voorspellingen over innovaties en marktbewegingen, die dit jaar voor impact gaan zorgen binnen de Technologie, Media en Telecommunications markten, zijn nu ook na te slaan op de iPad! In de Apple Store is de Deloitte TMT iPad app kosteloos te downloaden.

Ik vertel jullie graag meer over de totstandkoming en over de toekomst van de Global Deloitte TMT Store. Wij zijn in ieder geval erg enthousiast, mede gezien het gegeven dat de app al meer dan 1.700 keer is gedownload vanuit 62 verschillende landen! En we zijn nog maar een maand geleden begonnen.

 

De eerste Deloitte iPad app, made in Holland!

Als je als wereldwijde organisatie continu bezig bent met de ontwikkeling van toekomstvisie op nieuwe technologische ontwikkelingen en de gevolgen daarvan op de markt, dan heeft het intern ook een inspirerende werking. Deze keer kozen we naast een gewoon rapport ook voor een publicatie op de iPad, mede ingegeven door de verwachtingen rondom tablets, waarbij Deloitte voorspelde dat tablets dit jaar ook door het bedrijfsleven zullen worden geadopteerd. Vanuit Nederland is de ontwikkeling van de Deloitte TMT Store tot stand gekomen in nauwe samenwerking met CS Interactive. En daar ben ik trots op, mede doordat we hierdoor als wereldwijde organisatie nu ook gebruik maken van het platform van WoodWing Software, een snelgroeiend, Nederlands technologie bedrijf.

 

Deloitte TMT Predictions

De afgelopen 10 jaar presenteert Deloitte haar verwachtingen over aanstaande ontwikkelingen in de Technology, Media & Telecommunications Industries (TMT). Dit zijn voorspellingen over innovaties en ontwikkelingen die dit jaar voor impact op markten zullen zorgen.

 

Interactief en sociaal

Uiteraard was het niet de bedoeling om de 18 Predictions in slechts platte tekst aan te bieden. Daarom zit bij elke Prediction een podcast en een video voor verdere verdieping op de desbetreffende Prediction. Daarnaast kan vanuit de app content gedeeld worden op verschillende social media kanalen en kan men reageren en discussiëren over de inhoud. Ook kan er direct contact gezocht worden met de schrijvers van de Predictions.

 

Geen aparte Predictions app maar publicatie in digitale boekenkast

Eind vorig jaar hebben we onze krachten gebundeld met CS Interactive, onderdeel van Colorscan, om de iPad app te ontwikkelen. We zijn goed en proactief begeleid en ondersteund in dit proces door de expertise van CS Interactive. Dit heeft ons uiteindelijk doen besluiten dat we niet alleen voor Nederland een app hebben ontwikkeld, maar voor Deloitte wereldwijd. De TMT Predictions zijn immers ‘global industry Predictions’. Daarnaast hebben we ervoor gekozen om niet een afzonderlijke Predictions app te maken, maar een ‘Deloitte TMT’ app. Binnen deze app kunnen we naast de TMT Predictions, ook toekomstige global business insights, rapporten en dergelijke publiceren, bijvoorbeeld de jaarlijkse TMT Security. Zo creëren we een digitale boekenkast, waar we al onze publicaties kunnen bundelen, zodat de gebruiker slechts één app hoeft te downloaden.

 

Hoe nu verder met de App

Dit is denk ik het leukste: de mogelijkheden zijn eindeloos. De app is ‘global’, via de app store kun je overal ter wereld de app, eenvoudig via wifi, downloaden. En landen kunnen specifiek lokale informatie toevoegen op een country conversation pagina.

Wij kunnen nu wereldwijd interessante inzichten, rapportages in verschillende vormen via deze app delen met onze klanten, collega’s en andere geïnteresseerden.

So, take a look and stay tuned for updates & new issues: download Deloitte TMT for iPad

Peter Engel

Manager Audit

Music addict | Manager @ Deloitte Accountants | Work w/ Fastgrowing tech startups&VC's | Fast50 community manager|Innovation|social business & strategy | crossmedia

Volgens onderzoek Deloitte zijn Nederlanders ontvankelijker voor mobile advertising dan Britten

  • Deloitte Nederland
  • 15 februari 2011
Naar boven