Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

De vijf trends die de consumentenmarkt gaan veranderen

  • Ferry van Leyen
  • 28 juni 2012

Iedereen bij Deloitte zal het zeggen, maar in mijn werk voor de afdeling Clients & Markets doe ik vooral mooie dingen! Als marketing adviseur houd ik mij bezig met de go-to-market van Deloitte Nederland. Denk hierbij aan marketingacties zoals het uitdenken van brochures, de inzet van campagnes en advertenties, het organiseren van evenementen, noem maar op. Allemaal met het doel om de relatie van Deloitte met klanten en targets te verbeteren. Zo ook op 16 mei jongstleden; Deloitte organiseerde het Consumer Business Predictions & Priorities 2012 evenement.

Bedrijven in de Consumer Business Industry werden door Deloitte geïnformeerd over de grootste trends voor deze bedrijven tussen nu en 2020. En vooral: wat is de impact voor hun bedrijf, hun klanten, hun leveranciers en voor de consument? 

Voorbereidingen
Weken geleden begonnen de voorbereidingen voor dit evenement. Wat is ons doel van het evenement? Wanneer is het evenement geslaagd? Wie willen we als gastsprekers? Hoe pakken we het uitnodigingentraject aan? Hoe zetten we social media in? Kunnen we de pers uitnodigen? Hoe kleden we dit evenement aan zodat dit het evenement van het jaar wordt? Allemaal vragen waar ik me over buig samen met mijn collega’s. En daarbij moet ik natuurlijk ook op het budget letten.

Consumer Business Predictions & Priorities 2012
In de Consumer Business Predictions & Priorities 2012 gaat Deloitte in op de vijf grootste trends voor ondernemers in de consumentenmarkt. De trends gaan in op vijf thema’s: mondiale economie, vergrijzing, veranderend eetpatroon, duurzaamheid en de digitale revolutie.

Succes!
Met ruim zestig aanwezigen werd het een bijzonder informatieve en leuke bijeenkomst met behulp van gastsprekers van onder andere FrieslandCampina, TP Vision, Heineken en Canon. Alle aanwezigen waren van voor ons interessante bedrijven: of bestaande relaties of onze targets. Tijdens de lunch was er ook tijd voor een primeur. Aanwezigen konden een 1-op-1 gesprek aanvragen met een expert van Deloitte. Dit was nieuw voor ons en ik was ook benieuwd hoe de resultaten daarvan zouden zijn. In totaal werden er 8 van deze 1-op-1 gesprekken aangevraagd en dit leidde direct al tot drie concrete leads. Een goed resultaat!
Na afloop van het evenement konden we als projectteam ook niet anders dan tevreden zijn. Een mooi evenement, bijzondere sprekers en complimenten van de aanwezigen. We hebben de dag dan ook afgesloten met een gezamenlijk diner.

Bekijk hier de volledige predictions en de presentaties van dit evenement.

Ferry van Leyen

Senior Consultant

Studeerde communicatie in Groningen. Inmiddels 5 jaar werkzaam bij Deloitte. Nu werkzaam als marketing adviseur voor de function Audit en de industry Consumer Business.

Een eerste kennismaking met de fiscaliteit

  • Michel Mertens
  • 26 juni 2012
Naar boven