Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Deloitte Consulting staat op de 4e plaats van de 50 populairste adviesbureaus.

  • Sana Sarkawt
  • 26 april 2011

Hoe heeft social media hier effect op gehad?

Ik stelde deze vraag aan Larry Zeenny, manager bij Deloitte Consulting en verbonden aan Consultancy.nl. Larry: “Wij constateren dat de bedrijven die in de top tien staan ook sterk aanwezig zijn op social media.”

Op 18 april 2011 maakte Consultancy.nl haar jaarlijkse ranking 'Management Consulting 50 (MC50)' bekend. Deloitte Consulting heeft daarbij een 4e plek weten te behalen. De lijst wordt aangevoerd door Accenture, gevolgd door Berenschot en Squarewise. Consultancy.nl heeft een jaar lang het dagelijks gedrag van de website bezoekers gemeten. Op basis van het surf gedrag van meer dan 100.000 unieke bezoekers van Consultancy.nl zijn de 50 populairste adviesbureaus tot stand gekomen.

Onder andere de volgende aspecten zijn van positieve invloed op ‘populariteit’:

• Bedrijfscontent op Consultancy.nl wordt gedeeld via social media en eigen netwerk.
• Adviesbureaus in de top 10 maken goed gebruik van link building.
• Tevens speelt naamsbekendheid ook een rol in resultaten.

De populariteit is afhankelijk van alle bedrijfscontent die de bezoekers bekijken en welk bedrijf het beste imago heeft in het algemeen. “Het gaat hier niet om welk bedrijf het beste presteert op het gebied van social media, maar indirect is duidelijk terug te zien dat de rol van social media in sterke mate bepalend is voor online populariteit.”, aldus Larry.

Ik merk steeds vaker dat het gebruik van social media écht werkt om iets te bereiken. Daarom snap ik ook niet dat sommigen nu nog niet inzien dat je social media effectief kunt inzetten voor elk gewenst doel. Het mooie is dat zij die weinig van social media snappen er wel een oordeel over vellen. “Dat is toch voor mensen die niet werken?” hoorde ik laatst van een collega. Alles is online meetbaar en daarom vind ik het juist mooi om te zien dat social media indirect effect heeft gehad op onze 4e positie.
 

Tevreden met een 4e plek voor nu, maar ik zie ons volgend jaar graag op de eerste plek!

Klik hier voor het oorspronkelijke artikel.

Sana Sarkawt

Stagiair

Online Employer Marketing Deloitte

    Een kijkje in de keuken

    • Deloitte Nederland
    • 18 april 2011
    Naar boven