Deloitte Dragons’ Den aan de VU: Kweekvijver voor nieuw talent

  • Deloitte Nederland
  • 22 oktober 2012
Deloitte

Voor de tweede keer is op vrijdag 12 oktober de Dragons’ Den sessie voor studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam georganiseerd. Deloitte organiseerde dit evenement als afsluiting op de collegereeks e-Business and Information Management van hoogleraar Frans Feldberg. Elke groep studenten kreeg de kans om binnen acht minuten een idee te verkopen aan de Deloitte-jury. De uiterst kritische, maar ook zeer geïnteresseerde jury beoordeelde de studenten op hun improvisatieskills door praktische vragen op hen af te vuren.

Vorig jaar werd de Dragons’ Den sessie voor het eerst door Deloitte georganiseerd. De goede relatie met hoogleraar Frans Feldberg zorgde ervoor dat Deloitte ook dit jaar vol enthousiasme in het project is gestapt. Het was een nog groter succes dan vorig jaar. Het niveau van de presentaties lag hoger en een aantal studenten waren in staat de jury te imponeren. Niet alleen met de inhoud, maar zeker ook met hun presentatieskills, verkooppraatjes, strakke pakken en gladde kapsels.

Winnend proposal
Het geheim van het succes van het winnende teamhun zat hem in de goede samenwerking en het plezier waarmee ze de opdracht hebben uitgevoerd. Zij boden een ‘App advies’ op maat om zo medewerkers het beste uit hun smartphones te laten halen.

De studenten waren het er over eens dat de participatie van Deloitte binnen deze collegereeks een echte toevoeging is op hun theoretische kennis en wetenschappelijke focus. Er lijkt namelijk nog altijd een gat te bestaan tussen theorie en praktijk. Door deze samenwerking wordt het ook veel duidelijker voor de studenten wat hen na hun studie te wachten staat. Docent Frans Feldberg, is uitermate tevreden met het verloop van dit evenement. Hij noemde deze groep een “potentiele vijver voor nieuw talent”.

Potentiële consultants
Daar sluit Deloitte zich bij aan. Dit is ook de belangrijkste reden om het evenement te organiseren. Naast dat de consultants natuurlijk trots zijn op hun vakgebied en daar graag over komen vertellen, biedt het Deloitte een uitgelezen kans om kennis te maken met nieuw talent. Tijdens de lunch werd er dan ook druk genetwerkt en konden studenten de mogelijkheden voor een stage of afstudeeropdracht bekijken. Een van de organisatoren: “Je weet gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt. Bovendien kun je door het format van Dragons’ Den direct zien of iemand een goede consultant in spe is.” Het is ook niet voor niets dat vier van de vijf stagiairs die vorig jaar deelnamen, nu bij Deloitte in dienst zijn. Het werpt voor beide partijen zijn vruchten af.

 

 

Deloitte Nederland

Real Estate Strategy… Klinkt goed, maar wat is het precies?

  • Thomas Pons
  • 18 oktober 2012
Naar boven