Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Deloitte e Milano incontrano

  • Deloitte Nederland
  • 05 oktober 2011
Deloitte

Het was 25 februari 2011 dat ik een mailtje kreeg van één van de recruiters. Het mailtje had de pakkende titel: ‘Maak jij de  Deloitte Accountancy Experience tot een succes?’ Ja, dacht ik gelijk. Wat er ook in stond, JA! Mij werd gevraagd om onderdeel uit te maken van het team welke de DAE 2011 mocht gaan organiseren. Uiteraard was mijn antwoord bevestigend.

Samen met een team van 10 collega’s uit heel Nederland en van diverse afdelingen zijn we gaan brainstormen over het schrijven van verschillende cases en niet te vergeten waar naar toe? Wordt het Londen, Stockholm of Milaan. Met de kennis dat de Fashionweek in Milaan gelijktijdig zou zijn met de DAE, was de keuze snel gemaakt. Op naar Milaan. Na enkele vergaderingen, selectiedagen en de nodige voorbereiding hebben we op 9 september 2011 de kick-off gehad met het volledige team van toptalenten en Deloitters.

De kick-off stond in het teken van kennismaken met de Deloitters, toptalenten en vica versa. Een middag waarin het programma werd besproken, het nodige werd geleerd en uiteraard een afsluitende borrel werd gehouden om vervolgens iedereen op het hart te drukken om 21 september op tijd op Schiphol te zijn.

21/9 stond iedereen bepakt en bezakt op Neerlandsch mooiste luchthaven. Schiphol, een plek waar sommigen van ons nog nooit waren geweest.

Het enthousiasme en gezonde spanning straalden er van af. Na het zien van de opnames van Hello-goodbye, waar wij met zijn 34-en genoeg gesprekstof voor hadden maar dit helaas niet konden delen met Joris Linssen, zijn we in het vliegtuig gestapt. John Denver schreef er ooit een liedje over. In het vliegtuig stappen en het onwetende tegemoet gaan.

Milaan! 28°C en zonnig! Het kan niet beter. Aangekomen in het prachtige hotel, alleen meneer Disney had het beter kunnen bedenken, was het de hoogste tijd voor een drankje. Na de borrel was iedereen bijgekomen van de reis. Al afvragende van wat er komen ging, is iedereen onder de wol gekropen om heerlijk uitgerust aan de volgende dag te beginnen.

De eerste echte dag had iedereen zijn beste pak aangetrokken om als volwaardige zakenlui c.q. accountants te arriveren bij kantoor Deloitte, vestiging Milaan. Een zeer luchtig en licht kantoor wat zich prima leende voor het maken van de 1e case. Op het moment dat alle groepen met toptalent hard aan de slag gingen, doken wij in onze fictieve rollen. Wat is dat toch leuk om een rollenspel te mogen doen en dan al je ervaringen in 10 minuten te stoppen. ’s Middags vrij! De middag is door iedereen verschillend gebruikt. Sommigen zijn naar het voetbalstadion gegaan, anderen hebben 2 uur gezocht naar een bekende mode winkel, waarna bleek dat deze mode niet is aangeslagen in Milaan en de deuren al 2 jaar zijn gesloten. Uiteindelijk wist iedereen zich op tijd te melden bij het meeting point, waar we aan het water en tussen de vele andere cafeetjes een heerlijke apperitivo met aansluitend diner hebben genuttigd.

Vrijdag beloofde de zwaarste dag te worden. 2 cases vanuit verschillende perspectieven uitwerken en een mooie stapavond in het vooruitzicht. In de ochtend hebben we gebruik gemaakt van het kasteel waar we verbleven en in de middag zijn we met lunchpakket en al naar Como gegaan om daar de 2e case van de dag tot een succesvol einde te brengen. Op het moment dat de zon zich ging verbergen achter de ronding van de aarde, zijn we met zijn allen terug naar het kasteel gegaan en hebben daar onze hipste kleren aangetrokken en de zoetste parfum opgespoten om geen flater te slaan in het modieuze Milaan. Een ervaring zoals ik nog nooit heb meegemaakt. Zien en gezien worden! Nadat we heerlijk hebben gegeten en gedronken zijn de voetjes van de vloer gegaan en hebben we met 34 personen de gehele avond de dansvloer bezet. De vele aanwezige modellen hadden flink bekijks, maar ik denk dat wij met onze ‘moves’ niet voor hen onder deden. Nadat voor sommigen de dag toch wel heel lang duurde, zijn we met zijn allen terug naar het hotel gegaan.

Een korte nachtrust en vele ervaringen rijker, de hoogste tijd om de laatste case te maken. Een case waar, in ieders vrije tijd, de nodige voorbereiding in is verwerkt en waarbij de eerste scheurtjes in het uithoudingsvermogen naar voren kwamen. Evenals de voorgaande cases, was ook deze case een succes. Ter afsluiting gedaan wat iedere (semi)toerist zou hebben gedaan. Milaan bekijken. Op de fiets door de mensenmassa fietsen is niet altijd handig, maar zeker niet minder leuk. Drie fantastische dagen.Milaan gezien, Deloitte gezien!

 

 

 

Deloitte Nederland

Schoenmaker blijf bij je #hashtag

  • Eelke-Jan Jongsma
  • 04 oktober 2011
Naar boven