Deloitte Forward: Kennisplatform voor innovatieve leiders

  • Egbert van Keulen
  • 29 november 2018
Egbert

Egbert van Keulen kwam met het idee om de beste content van Deloitte te aggregeren op één platform. Dit resulteerde tot Deloitte Forward. Egbert deelt ons zijn persoonlijke verhaal, hoe hij op het idee is gekomen en hoe het is om bij Deloitte te werken.

“Ik ben als Brand Manager Artificial Intelligence werkzaam op de afdeling Brand & Communications. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor Deloitte Forward: hét platform voor iedereen die geïnteresseerd is in Artificial Intelligence, Cyber Security, Data Analytics en Digital. Dagelijks wordt er door Deloitte-experts wereldwijd kennis over deze thema’s gepubliceerd op Deloitte Forward. Dit kan in de vorm van achtergrondartikelen, cases, research, interviews, opinieartikelen, video’s, white papers en podcasts.

Egbert samen met collega Anne Innemee, verantwoordelijk voor het aanleveren van content voor Deloitte Forward.

Ik woon in Naarden met mijn drie kinderen van 11,14 en 15. In het verleden heb ik vijf jaar gewerkt bij eBay. Daarna ben ik gevraagd om Myngle.com mede op te zetten, een taleninstituut voor live online taallessen. Na drie jaar werd mijn vrouw helaas ziek en overleed na een lang ziekbed. Omdat het me niet lukte om een eigen bedrijf met mijn jonge gezin en de ziekte van mijn vrouw te combineren heb ik mijn aandeel in Myngle verkocht. In die tijd heb ik ook een boek geschreven over die tijd en ben betrokken geweest bij de opbouw van smartcityhub.com. Ik heb ook vijf jaar voor Emerce gewerkt, als Manager Expert Content. Ik was verantwoordelijk voor alle content op Emerce, behalve het nieuws. Ik kon met deze baan veel thuis werken en voor de kinderen zorgen. 

Toen de kinderen groot genoeg waren ben ik in contact gekomen met Ewout Bolhuis, Director of Innovation bij Deloitte. In het verleden heb ik met hem samengewerkt en via Ewout ben ik terecht gekomen bij Deloitte. Daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor. Ik moet bekennen dat ik bij Deloitte in het begin een verkeerde associatie had. Ik dacht dat ik dan elke dag een pak zou moeten dragen, maar dat bleek niet het geval. Deloitte is een organisatie die op vele vlakken, ook zeer innovatieve gebieden, al een enorme staat van dienst heeft.

Ik werkte eerst als online manager bij Deloitte Innovation. Maar aangezien ik tijdens mijn jaren bij Emerce continu op zoek was naar goede content, zag ik bij Deloitte direct al wat een ongelooflijk goede content wij dagelijks, zowel in Nederland als daarbuiten, publiceren. Echter, veel van deze content is verspreid over verschillende sites, en in verschillende talen. Ik kreeg het idee om de beste content van Deloitte te ‘aggregeren’ op één platform en te vertalen in het Nederlands. Een unieke kans. 

Ik deelde mijn ideeën met Willemijn Zwiep, hoofd Brand & Communications. Zij zag al snel het potentieel en gaf me de kans om Deloitte Forward te laten bouwen en mijn plan uit te voeren. Dat is wel uniek voor zo’n grote organisatie. Je krijgt dus de kans en het budget om een goed idee uit te voeren. En het is een feestje, aangezien Deloitte ongelooflijk veel slimme mensen in dienst heeft die hele goede content publiceren. Ik voel me dus als een soort ondernemer binnen een groot bedrijf. Samen met mijn collega’s van Brand & Communications is het gelukt om de voordelen van het werken voor een grote organisatie te combineren met de slagkracht van het werken in een klein team. Een goede reputatie met super goede content is een gouden formule voor Deloitte Forward.

"Je krijgt de kans en het budget om een goed idee uit te voeren. Dat is uniek voor zo'n grote organisatie. Ik voel me dus als een soort ondernemer binnen een groot bedrijf."

Wat ik erg bijzonder vind aan werken bij Deloitte is dat ik de ruimte, vertrouwen en budget kreeg om mijn in het verleden opgedane ervaringen in de praktijk te kunnen brengen. Het is dus niet zo dat ik in een bestaande functie het wiel van iemand overneem, maar ik kreeg de kans om iets volledig nieuws op te zetten. Deloitte is super professioneel, een topmerk en een eer om voor te werken. Werken met de beste mensen die er op je vakgebied zijn, inspireert me enorm en daardoor leer ik nog dagelijks.

Het blijft een grote corporate, dus soms kun je niet zo snel schakelen als je zou willen. Maar daar leer je ook weer veel van. Het internationale karakter van het bedrijf maakt het interessant, omdat ik dagelijks contact heb met professionals van over de hele wereld. Dat maakt het nog leerzamer, maar werkt ook blikverruimend. Ik denk dat we onderling nog veel meer van elkaar kunnen leren.”

Kijk snel op www.deloitteforward.nl voor artikelen rondom Artificial Intelligence, Blockchain, Cyber Security, Data Analytics en Digital »

  • Deloitte Forward
  • Ai
  • Artificial Intelligence
  • Cyber Security
  • Digital
Delen

Egbert van Keulen

Brand Manager Artificial Intelligence

Mijn naam is Egbert van Keulen, ik ben werkzaam bij de afdeling Branding & Communications. Ik heb twee verantwoordelijkheden bij Deloitte Nederland. Enerzijds ben ik Brand Manager Artificial Intelligence, anderszijds ben ik verantwoordelijk voor Deloitte Forward. Ik woon in Naarden met mijn drie kinderen van 11,14 en 15. In het verleden heb ik o.a. vijf jaar gewerkt bij eBay. Ik was daar operationeel verantwoordelijk voor eBay.nl. Daarna ben ik door mijn voormalig manager bij eBay gevraagd om Myngle.com op te zetten, een taleninstituut voor live online taallessen.

Switch to Consultancy?! Definitely

  • Esther Helling
  • 26 november 2018
Naar boven