Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Deloitte in top 3 van adviesbureaus met beste imago

  • Deloitte Nederland
  • 27 mei 2013
Deloitte

Het zakenblad Management Team komt jaarlijks met de MT500, een lijst van de 500 bedrijven in Nederland met het beste imago. De ranking wordt aangevoerd door bierbrouwer Heineken en wordt gevolgd door Ahold als nummer 2 en Ikea op plaats 3.

De lijst wordt opgebouwd uit de ranking score van respondenten. Zij kregen twee vragen voorgelegd, te weten: ‘’Welke bedrijven zullen naar uw inschatting in 2013 zakelijk succesvol zijn?" en "Bij welke bedrijven zou u graag willen werken?". Deelnemers konden meerdere organisaties aanvinken per vraag. De uiteindelijke ranking is gebaseerd op de gemiddelde ranking score.

Konden er in de MT500 van 2012 nog 30 adviesbureaus zich scharen onder de 500 bedrijven met het beste imago, in 2013 zijn dit er nog maar 8. Het imago van ‘’het adviesbureau’’ heeft duidelijk een flinke deuk opgelopen. Als we de ranking uitsplitsen naar alleen adviesbureau dan staat Deloitte op een mooie derde plaats.

Wij vroegen 3 consultants uit de business waarom zij denken dat Deloitte in de top 3 staat als het gaat om adviesbureaus.

Martijn van Hal (Business Analyst, Operational Excellence)
‘’Deloitte is gespecialiseerd in grote complexe business transformaties door onze unieke mix van strategie-, HR-, en technologie-specialisten. De kwaliteit van onze adviseurs is toegenomen door het aangescherpte selectiebeleid. Er heerst een no nonsens cultuur, waardoor we resultaatgericht en prettig samenwerken met de klant. Dit alles samen heeft geleid tot een groei van Deloitte over de afgelopen jaren en een positief imago.''

Léon Fleuren (Senior Consultant, Mid Market)
‘’Binnen Deloitte betrachten we een meer dan gemiddelde effort om advies- en auditdiensten goed gescheiden te houden. Dit zorgt voor een onafhankelijkheid die door de cliënt als professioneel en betrouwbaar wordt gepercipieerd. Daarnaast is er veel aandacht voor duurzaamheid, zowel intern als in de dienstverlening naar cliënten en ligt de nadruk op het klantgericht aanbieden van oplossingen en de implementatie hiervan in plaats van ‘plat advies’. De combinatie van bovenstaande factoren heeft het imago van Deloitte in mijn optiek goed gedaan.’’

Erik Hegeman (Consultant, Enterprise Architecture)
‘’De consultancytak van Deloitte presteert opvallend goed, ondanks de economische crisis. Het is altijd fijn om bij een organisatie te werken waarmee het goed gaat, omdat dit bijdraagt aan de carrière- en doorgroeimogelijkheden, baanzekerheid, flexibiliteit en natuurlijk ook aan de toch al positieve en plezierige werksfeer. Het verbaast me dan ook niet dat mensen aangeven graag bij Deloitte te willen werken.’’

Deloitte Nederland

Wat doet een Senior Assistent in de Audit praktijk?

  • Sacha Yang
  • 23 mei 2013
Naar boven