Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Deloitte veruit favoriet onder jonge werkzoekenden

  • Deloitte Nederland
  • 15 juli 2011
Deloitte

Baan bij accountancy-/consultancykantoor gezocht in online onderzoek van WUA!

Studenten en net afgestudeerden die zich online oriënteren op een baan bij een accountancy-/financieel consultancykantoor, wijzen massaal Deloitte aan als favoriete werkgever. Dat blijkt uit de Web Performance Scan die WUA! in juni uitvoerde. Deloitte laat andere grote namen als PwC en KPMG achter zich. De respondenten gaven in totaal 209 individuele beoordelingen over 75 verschillende websites. Deloitte (werkenbijdeloitte.nl) was in oktober 2010 al winnaar van een vergelijkbaar onderzoek.

De onderzoeksresultaten

Deloitte heeft met afstand de best bezochte website. 80% van de respondenten komt erop terecht. Werkenbijdeloitte.nl behaalt ook de eerste plaats op het thema Vertrouwen. Uiteindelijk zou maar liefst 30% van de deelnemers het liefst bij Deloitte solliciteren. “De website geeft mij een warm gevoel over het bedrijf”, aldus een respondent. “Het bedrijf wordt niet extreem commercieel neergezet op de website, maar profileert zich toch zeer professioneel.”

PwC eindigt met een Web Performance Score van 7,2 als tweede. Qua online vindbaarheid staat PwC.com met 62,5% op de derde plaats. De website scoort zeer constant op alle onderzochte thema’s. De beste scores zijn daarbij voor Gebruiksvriendelijkheid en Vertrouwen. 12,5% van de respondenten wijst PwC aan als favoriete werkgever.

KPMG staat derde op de ranglijst die WUA! opstelde. De website weet 55% van de respondenten aan te trekken. Ruim 90% van deze bezoekers besluit na de eerste indruk om door te klikken. KPMG behaalt daarmee de eerste plaats op het thema Doorgaan. Verder doet ook KPMG het goed op het onderdeel Vertrouwen. 15% van de deelnemers wijst KPMG aan als favoriet.

Web Performance Scan

WUA! nodigde veertig respondenten uit, tussen de 19 en 30 jaar oud. All respondenten studeren of zijn net afgestudeerd in een van de richtingen die in de onderzoeksopzet hieronder staan beschreven. Ze kregen de opdracht op zoek te gaan naar een baan bij een groot accountancy-/financieel consultancykantoor. Verder waren ze vrij om persoonlijke criteria vast te stellen. Gevonden websites werden beoordeeld op basis van een groot aantal thema’s. Na twee uur oriënteren kozen de respondenten een favoriete aanbieder. Daarna voerde een deel van de respondenten een groepsdiscussie voor aanvullend kwalitatief inzicht. Aan de hand van alle data berekende WUA! scores voor de individuele thema’s en de uiteindelijke Web Performance Score.

Onderzoek: juni 2011
Case: ‘Je bent aan het afstuderen/net afgestudeerd en wilt bij één van de grote accountancy-/financieel consultancykantoren gaan werken. Ga je oriënteren op een werkgever die je het meest aanspreekt. Je wilt niet via een uitzendbureau gaan werken.’
Aantal respondenten: 40
Selectiecriteria: - Studenten: 80% WO, 20% HBO
- In derde of vierde jaar van studie of net afgestudeerd
- Studierichting: accountancy/algemene economie/ bedrijfskunde/bedrijfswetenschappen/bedrijfseconomie/technische bedrijfskunde/fiscaal recht/fiscaal economie/ financieel management/bestuurskunde/WO- Informatica/Computer science/ wiskunde
Leeftijd: tussen de 19 en 30 jaar oud
Verdeling geslacht: 50% man, 50% vrouw
Plaats onderzoek: Amsterdam
Opleiding: MBO+
Ervaring: oriënteren regelmatig op het internet
Duur DVD panel discussie: 1 uur
Opdrachtgever: onafhankelijk door WUA!
Pagina’s rapportage: 250+
Volgende meting: december 2011

 

Deloitte Nederland

Impact

  • Paul van Wijngaarden
  • 14 juli 2011
Naar boven