Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Deloitte zet zich in voor duurzaamheid tijdens Impact Day op 15 november

  • Samantha Go
  • 22 oktober 2012

Op 15 november is het zover! Dan gaan, als het goed is, ruim 400 Deloitters zich inzetten in de maatschappij als vrijwilliger. Deze dag, genaamd Impact Day, wordt georganiseerd door de Fair Chance Foundation. Een stichting van Deloitte die jongeren in achterstandssituaties een betere toekomst biedt. Met tijd, geld en kennis.

Wat ik erg leuk vind aan deze dag is dat je aan bestaande projecten mag meedoen of zelf een project mag aandragen. Je kan dus een onderwerp kiezen dat dicht bij je dagelijkse werkzaamheden of interesses ligt. Zo zal het Online team een social media bootcamp verzorgen dat kinderen de mogelijkheden van het gebruik van social media leert. Een van de andere mooie initiatieven is de Maastoren Challenge waarbij collega’s worden opgeroepen om 44 verdiepingen naar boven te rennen om geld in te zamelen voor een goed doel.

Ook vanuit het Sustainability team hebben wij een eigen project ontwikkeld in samenwerking met Bewustwijzer. Op 15 november gaan wij met kinderen een ‘watergevecht’ aan. In onze workshop leren wij kinderen vooral wat de impact is van het gebruik van water, en proberen wij bewustwording te creëren over hoeveel water wij wel niet gebruiken. Het zit niet alleen in het doorspoelen van de wc, of douchen, maar in veel van onze producten zit indirect water gebruik. Het bewust maken dat in een katoenen T-shirt 2.700 liter water zit door het verbouwen van het katoen, en het kleuren en wassen van het T-shirt nog voordat het verkocht wordt. Dit zal hoogstwaarschijnlijk niet alleen de jongeren bewuster maken, maar ook onze eigen Deloitters.

We hebben dit onderwerp gekozen omdat we zien dat ook veel bedrijven worstelen met de toenemende schaarste aan grondstoffen. Een uitdaging waar veel bedrijven voor staan is hoe zij zouden moeten reageren op de veranderende markt en de stijgende grondstofprijzen. 

Veel bedrijven zoeken naar innovatieve oplossingen. Door duurzaam te innoveren kan het een bedrijf zelfs geld opleveren. Wij kunnen bedrijven daarbij helpen, via TAX, Audit en Consultancy. Duurzaamheid leeft. Bij bedrijven en ook bij de volgende generatie. Door deze workshop maken wij niet alleen impact op de jongeren, maar ook op de eigen collega’s.

Ben je benieuwd hoe de ontwikkeling van het project tot nu toe loopt? Lees dan hier verder.

Samantha Go

Business Analyst, Sustainability & Innovation

Samantha Go is part of Deloitte Sustainability Services. She is supporting in the preparation of proposals and is responsible for marketing/ communications for the Sustainability team. Before joining Deloitte, Samantha worked as a Corporate Responsibility Specialist at Nike EMEA. Focusing on Nike’s backyard strategy, and employee engagement program. Samantha was also responsible for all of Nike’s community investment activities in the Netherlands. She studied Business Administration (B.sc) and Global Business & Stakeholder Management (M.sc) at the Rotterdam School of Management. In her Master she conducted research for her thesis on the effectiveness of fit and partnership intensity on brand reputation.

Real Estate Strategy… Klinkt goed, maar wat is het precies?

  • Thomas Pons
  • 18 oktober 2012
Naar boven