#DeloitteWish genomineerd voor Dutch Interactive Award

  • Deloitte Nederland
  • 14 april 2011
Deloitte

 

Wat begon met een idee om studenten op een innovatieve manier een gelukkig nieuwjaar te wensen, mondde uit in een bijzonder social media moment. Mede dankzij al onze volgers, samenwerkende organisaties en collega's overstegen de reacties ruimschoots onze verwachtingen. Een mooi voorbeeld van 'power of the crowd'.

De opdracht aan ons bureau Maximum was: ontwikkel een nieuwjaarswens die aansluit bij het innovatieve karakter van Deloitte.

Maximum bedacht een spectaculaire eindejaarsactie, waarmee iedereen in Nederland (en zelfs daarbuiten) in de gelegenheid werd gesteld een persoonlijke nieuwjaarswens levensgroot op de Maastoren in Rotterdam te plaatsen.

Een innovatieve koppeling van Twitter met laserapparatuur maakte het mogelijk de nieuwjaarswensen op het hoofdkantoor van Deloitte te projecteren. Iedereen die via Twitter een nieuwjaarsgroet verstuurde en #DeloitteWish in het bericht zette, zag die boodschap terug op het hoogste kantoorgebouw van de Benelux (165m). De berichten konden worden gestuurd op 31 december en 1 januari, tussen 18 uur ’s avonds en 1 uur ’s nachts.

In totaal stuurden bijna 1.000 twitteraars zo’n 2.000 nieuwjaartweets, waarmee zij (en Deloitte) ruim 151.000 mensen wisten te bereiken. Het totaal aantal impressies van deze ‘crowdsource-actie’ ligt zelfs boven de 720.000 tweets (bron: Tweetreach). Op oudjaarsdag was de hashtag ‘DeloitteWish’, samen met populaire termen als #oudennieuw en #vuurwerk zelfs trending topic in Nederland op Twitter.

Dit succes bleef niet onopgemerkt. Wij zijn onlangs genomineerd voor een Dutch Interactive Award. De uitreiking zal plaatsvinden op 12 mei aanstaande in de Koepelkerk te Amsterdam. Natuurlijk houden wij je op de hoogte! Meer weten over de Dutch Interactive Awards? klik hier.

#DeloitteWish herbeleven? Bekijk dan onderstaande video.  

       

Deloitte Nederland

Tijdens de Deloitte Inhousedag was ik direct verkocht!

  • Lodewieke Michielsen
  • 13 april 2011
Naar boven