Doorzettingsvermogen en een paar sterke longen - Maastoren Challenge 2015 voor Make-A-Wish NL

  • Sabrina Vuyk
  • 21 april 2015

Het hoogste kantoorgebouw van de Benelux, de Maastoren. Een aantal Deloitte collega’s heeft een paar keer de trappen van dit enorme gebouw beklommen, als oefening voor het echte werk. Maar hoe kun je nu echt oefenen voor de Maastoren Challenge? 44 verdiepingen, 762 treden, achter elkaar door. Het vergt stevige bovenbeenspieren, doorzettingsvermogen en vooral een paar sterke longen. Getraind of niet, zaterdag 18 april was het zover. Terwijl om 12 uur de eerste lopers binnenkwamen, ontvingen wij Dave. Dave is 12 jaar, junior ambassadeur Make-A-Wish en voormalig Wenskind.

Dit is waar Deloitte het voor doet, geld ophalen voor stichting Make-A-Wish om de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte in vervulling te laten gaan. Dave heeft de ziekte van Duchenne en een aantal jaar geleden zijn wens in vervulling laten gaan via Make-A-Wish Nederland. Als junior ambassadeur is hij vaak bij dit soort evenementen. Hij vindt het leuk om als eregast aanwezig te zijn en komt dan ook met een grote glimlach aan in de Maastoren, met moeder Mirjam en zusje Julie. Aan mij de eer om hen de hele dag te begeleiden en een mooie dag te bezorgen. Dave heeft vandaag ook nog een belangrijke rol, hij mag straks het startschot geven, samen met Jorien ter Mors (ambassadeur Make-A-Wish) en Joost Eerdmans, een wethouder van Rotterdam.

Ready, set, go!

Na een oppeppend optreden van de Groove Kings en een uitgebreide warming up, klonk dan het startschot! Dave mocht de gastoeter indrukken en op dat teken had Cees de Boer (CFO Deloitte Nederland) de eer om als eerste de trap op te lopen. Dave nam zijn taak als starter heel serieus en heeft de eerste 10 lopers geholpen door de toeter in te zetten als startschot. Terwijl de lopers naar boven renden in het trappenhuis mocht Dave met de lift naar de 44e etage om daar de lopers te zien finishen en zijn stad, Rotterdam, te bekijken vanaf deze hoogte.  

Speciale lopers

De lopers liepen verspreid over twee blokken. Het tweede blok werd ingeleid door Peter Bommel (CEO Deloitte), Peter Douwes (Directeur Make-A-Wish Nederland) en Jeroen Hertzberger (tophockey-speler). En ook tijdens dit blok gaf Dave het startschot. Maar er waren nog meer speciale gasten. Martijn Koopmans werd verrast door zijn vrienden, in Superman outfit moest deze man in het kader van zijn vrijgezellenfeest de Maastoren bedwingen. Zijn vrienden kunnen trots op hem zijn, zonder voorbereiding in een tijd van 6.50 liep hij naar boven. Maar ook liepen er twee mariniers mee, in outfit! Extra applaus voor een politieman die verkleed als brandweerman –in vol ornaat- naar boven ging. Voor het publiek was er tijdens het tweede blok de band Naked Ears van Voor de Kunst aanwezig.

Wie waren de snelste man en vrouw?

Jorien ter Mors en Jeroen Hertzberger mochten de prijzen aan de top 3 snelste mannen en vrouwen uitreiken. Want er waren mooie prijzen te vergeven, een trofee, een bos bloemen, een tas en schoenen van sponsor New Balance, een bon van Villa Thalia. Paul Langelaan (Deloitte collega) was de snelste man en beklom de Maastoren in 5min16. De snelste vrouw, Ruth Vijverberg 5min54 was niet voor niets de snelste, zij trainde namelijk 3 keer per week 40 verdiepingen. De volledige lijst met tijden, vind je hieronder.

Tijden voor vrouwen
Tijden voor mannen

€ 21.635,- voor Make-A-Wish Nederland

Een paar dagen later, nu ik dit schrijf, ben ik nog steeds onder de indruk. Onder de indruk van de 300 lopers, de 40 vrijwilligers, de sponsors, mijn collega’s maar vooral onder de indruk van Dave en zijn moeder en zusje. Ik kan alleen maar heel trots zijn op het feit dat Deloitte zich inzet voor Make-A-Wish Nederland en dit event organiseert en dat de lopers zoveel geld hebben opgehaald! Want terwijl de laatste lopers naar boven liepen, werd het geld geteld. Deloitte CEO Peter Bommel mocht  uiteindelijk een cheque ter waarde van maar liefst E 21.635,00 uitreiken aan Make-A-Wish Directeur Peter Douwes. Ik hoop van harte dat er ontzettend veel wensen in vervulling kunnen gaan en dat er volgend jaar weer een Maastoren Challenge is. Want het was een feestje! 

Sabrina Vuyk

Brand value manager Cyber Security

Sabrina Vuyk is werkzaam als Brand Manager binnen Deloitte en heeft expertise op het gebied van Corporate Communicatie, Social Media, Online Marketing. Heeft Cyber Security als aandachtsgebied en zet zich daarnaast in voor diverse andere projecten, waaronder Het Geldexamen, HackLab voor kids, De Maastoren Challenge.

Internationale samenwerking binnen Monitor Deloitte

  • Stephanie Brood
  • 14 april 2015
Naar boven