Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Een dag uit het leven van een Junior Business Process en IT consultant

  • Berend Geurtsen
  • 07 oktober 2016
Berend

Een dag uit het leven van een Junior Business Process en IT consultant. Vandaag is een veelzijdige dag met een belangrijke deadline en een aantal interessante gesprekken. Eerst even een stukje achtergrondinformatie over het project: De Chief Data Officer van één van de Nederlandse grootbanken heeft ons gevraagd om onze visie te geven over het huidige data en applicatie landschap van het aandachtsgebied klant. Het eindresultaat is een toekomst architectuur – een PowerPoint document waarin wij uitzetten hoe de bank om moet gaan met zijn klantendata. Het is een opdracht waar ik vanuit Deloitte alleen op ben gezet en nauw samenwerk met de klant. Desondanks sluit dit project aan bij een datamanagement project binnen diezelfde bank waar Deloitte ook sterk bij betrokken is. Niet helemaal in mijn eentje dus.

De dag start en vandaag is de eerste deadline voor het project. De stukken moeten opgestuurd worden naar de Chief Data Officer. Mijn agenda ziet er als volgt uit:

09:00 – 09:30: Conference Call met mijn Manager en een Amerikaanse collega voor een proposal – in de auto

10:00 – 12:00: Review gesprek met de Subject Matter Expert (SME) van Deloitte

12:00 – 12:30: Lunch met collega’s op ons kantoor in Amsterdam

12:30 – 13:00: Reizen naar de klant

13:00 – 14:00: Review input verwerken

14-00 – 17:00: Meeting met de klant met als doel de toekomstvisie naar de Chief Data Officer te versturen

17:30 – 18:00: Bellen met de Manager over de proposal – in de auto

 

08:00    De wekker gaat en ik maak me klaar voor weer een nieuwe dag. Normaal gesproken gaat de wekker wat vroeger, maar ondanks de deadline heb ik pas mijn eerste afspraak op locatie om 10 uur. Ik woon in Rotterdam en af en toe is het ook fijn om na de file te vertrekken. Die vrijheid heb je gelukkig ook.

 

09:00     In de auto gestapt en ingebeld voor een conference call met mijn manager en een Amerikaanse collega. Naast onze dagelijkse projecten kan je bij Deloitte ook je ei kwijt bij een tal van klussen en opdrachten. Dit is een leuke manier om binnen Deloitte naam te maken. Deze klus gaat over een sales voorstel (proposal) voor een grote internationale verzekeraar. Zij hebben een hoop initiatieven lopen op het gebied van datamanagement, maar die beperken zich vaak tot de grenzen van een bepaald land. Zij hebben Deloitte gevraagd om een voorstel te doen om die initiatieven samen te brengen over lokale entiteiten heen. Deloitte kan hiervoor goed zijn internationale collega’s gebruiken om samen een voorstel te doen. De conference call die gepland stond ging om het delen van onze kennis over de potentiële klant en de voorgaande projecten die wij daar als Deloitte hebben gedaan.

 

10:00     Aankomst op ons kantoor in Amsterdam. Daar ga ik gelijk een meeting in met een van de Subject Matter Experts (SME) op het gebied van toekomst architecturen. Ik had een gesprek met deze man ingepland, omdat ik graag nog een buitenstaander ons document wilde laten lezen. Met rode pen had deze al een hoop op- en aanmerkingen op het document gemaakt. Het waren geen gigantisch grote veranderingen, maar het had nog wel een uurtje nodig om alle input te verwerken. Gelukkig had ik daar van 13:00 - 14:00 wat tijd voor ingepland.

 

12:00     Bij ons op kantoor is altijd wel iemand van je afdeling te vinden. Dus we hebben even geluncht en bij gekletst met een aantal collega’s.

 

12:30     Na de lunch moet ik snel vertrekken naar de klant. Gelukkig was het niet zo ver weg.

 

13:00     Dit uur had ik ingepland om de review input van de ochtend te verwerken. Het ging redelijk snel, dus ik was al na een half uurtje klaar. Daarna heb ik even mijn mail bijgewerkt en een kop koffie gedaan met de Deloitte collega’s van het datamanagement project.

 

14:00     Nu hebben we een aantal uur ingepland om een laatste versie van de toekomstvisie van de klantdata af te maken. De agenda voor de meeting had ik al opgesteld en was vrij eenvoudig. Alle teamgenoten presenteren hun eigen stuk en vervolgens lopen we gezamenlijk alle slides langs om te kijken of het verhaal wel goed loopt. Dat liep allemaal volgens plan en wij verstuurde ruim op tijd de laatste versie door naar de Chief Data Officer. Het document wordt een week later in de reviewboard besproken met alle business stakeholders. Als alle feedback goed is, kunnen we gaan werken aan de transitie naar de beschreven toekomst architectuur.

 

17:30     In de auto terug naar Rotterdam heb ik nog even een telefoongesprek gevoerd met mijn Manager over het sales voorstel voor de verzekeraar. In dat gesprek bespreken we kort de conference call en de vervolgstappen.

 

Het verkeer zit ook mee, dus ik ben op tijd weer thuis. Nog even tijd om langs de sportschool te gaan en dan vroeg naar bed. De volgende dag moet ik vroeg opstaan voor een tweedaagse afdelingsbijeenkomst in Duitsland.

  • Master Data Management
  • Oracle Solutions
  • Financial Services Industry
  • Customer 360
  • Kyc Processes
Delen

Berend Geurtsen

Business Analyst

Berend is een Business Analyst bij Deloitte Consulting. Berend heeft een aantal grote data programma’s meegemaakt bij de Nederlandse grootbanken. Daarbinnen werkt hij aan variërende topics zoals master data management, customer 360 degree views, ken je klant processen en Robotics Process Automation. Berend is een “kid-in-a-candy-store” als het gaat om fintechs en andere  originele business concepten. Hij wordt graag uitgedaagd om het grotere plaatje te zien en toekomstige trends te ontdekken.

Wat betekent klimaatverandering voor een auditor?

  • Udeke Huiskamp
  • 28 september 2016
Naar boven