Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Een terugblik op Impact Day

  • Sjoerd Twaalfhoven
  • 22 november 2012

15 november 2012: Impact Day! Een dag waarop elke Deloitte door de Fair Chance Foundation wordt uitgenodigd om zich één dag in te zetten voor een project waarbij jongeren in achterstandssituaties worden geholpen aan beter onderwijs en meer kansen om zich te ontwikkelen. Dit jaar was het voor mij de eerste keer dat ik deelnam aan deze dag.

Samen met vijf andere collega’s meldde ik me om acht uur bij een basisschool in Rotterdam. Na een korte inleiding van Thijs van de Reep van Social Media Wijs startten we met het klaarmaken van de IPad’s van de school. Het installeren van Twitter en het goed zetten van de instellingen was snel gebeurd. Om half negen waren we klaar voor de eerste klas van 21 leerlingen uit groep acht. Er werden groepjes van vier gemaakt en al snel vormde ik met een groepje heren het team de ‘Yammende YoutTubers’. Thijs startte het programma met een leuk opgezette presentatie. De presentatie werd regelmatig onderbroken met vragen die de kinderen via de iPad mochten beantwoorden. Taak van ons als teamleiders was om de kinderen na te laten denken over wat de antwoorden konden zijn. Er kwamen vragen voorbij als ‘Wat is social?’ en ‘Wat is media?’. Dit leverde leuke discussies op. Daarnaast werd de kinderen gevraagd een leerzaam YouTube filmpje te vinden over een onderwerp waar de klas mee bezig was. Deze filmpjes werden al snel gevonden waarna het lastig was om de kinderen bij de les te houden en de rest van de school niet te veel te storen met Gangnam Style.

Het ochtendprogramma werd afgesloten met een heuse Social Media Bootcamp Battle waarin de kinderen als team zes vragen moesten oplossen en de antwoorden via twitter moesten doorsturen. Mijn team was snel, maar had een vraag fout waardoor de ‘Hyperende Hyvers’ de Battle wonnen.

Na een goede lunch en het verwijderen van alle tweets begeleidde we in de middag een klas van 17 leerlingen uit groep zes, zeven en acht bij hetzelfde programma. Tijdens de battle werd er toen weer goed gezocht en kwam naar voren dat je niet alles op internet als waarheid kan aannemen. Een goed leermoment voor de kinderen.

Toen alle kinderen naar huis waren, werd de dag geëvalueerd. Voor mij was het een erg positieve dag waar ik met veel plezier aan heb meegewerkt. Verfrissend om een dag lang in een andere omgeving te zijn. Uit een kort vragenrondje bleek dat de kinderen er spelenderwijs veel van hebben geleerd. Wij gingen dus met een goed gevoel richting huis. Volgend jaar weer!

Sjoerd Twaalfhoven

Client Connection Management

Sjoerd Twaalfhoven is als afgestudeerd informatie manager vier jaar geleden in dienst gekomen bij Deloitte. Nu is hij werkzaam als Relatie Coördinator bij de afdeling Client Connection Management. Dit houdt in dat hij zich bezig houdt met het ondersteunen van professionals in hun contact met hun cliënten. In zijn vrije tijd houdt Sjoerd van mountainbiken, hardlopen en theater.

Evaluatie Deloitte Accountancy Business Course – Waar twee werelden samenkomen

  • Remy Maarschalk
  • 19 november 2012
Naar boven