Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Filmpjes vertellen meer dan duizend woorden

  • Tom Ros
  • 19 juli 2011

Ons hele leven draait steeds meer om media: foto’s worden verstuurd via Whatsapp, filmpjes worden op YouTube gezet en daarnaast worden reisverhalen inclusief mooie foto’s gedeeld via waarbenjij.nu. Ook worden foto’s en filmpjes vaak gebruikt om tekstuele berichten meer kracht bij te zetten, zoals op nieuwssites als NU.nl.

Deloitte gaat mee in de toename van gebruik van verschillende media in haar werk, en klanten blijken dit te waarderen. Zo was ik afgelopen week bezig met de overdracht van een Excel document vol management informatie aan medewerkers van een klant. Voor een volledige en heldere overdracht, hebben we besloten om alle mogelijke wijzigingen in het bestand in filmpjes vast te leggen. Het filmpje toont welke zaken je kunt wijzigen, en laat direct visueel het resultaat hiervan zien. Daarnaast kan degene die het document in beheer neemt, op ieder tijdstip nog eens terugkijken hoe het werkt.

De kracht zit ‘m net als bij de nieuwssites juist in de combinatie van verschillende typen media. In mijn geval is het filmpje gecombineerd met een tekstuele handleiding en werd het geheel mondeling toegelicht in een overdrachtsmeeting. Op die manier zorgen we ervoor dat het werk dat door ons projectteam is geleverd, structureel kan worden gebruikt in de organisatie met behulp van vertrouwde media.
 

Tom Ros

Consultant

Tom is sinds 2 jaar in dienst bij Deloitte Consulting, en actief binnen de Finance praktijk. Hij heeft diverse projecten gedaan in de productiesector en financiële industrie, in het kader van management informatie en optimalisatie van financiële processen. Tom heeft een MSc BA – Finance aan de Rijksuniversiteit Groningen behaald.

1e dag Tax Summerschool - een Olympische ervaring

  • Barbara Visser
  • 15 juli 2011
Naar boven