Het idee achter de ‘Lanceer’ campagne

  • Deloitte Nederland
  • 14 januari 2014
Deloitte

Misschien heb je hem wel eens voorbij zien komen, onze laatste arbeidsmarktcampagne gericht op het lanceren van jouw carrière. Maar waarom hebben we specifiek voor deze campagne gekozen? En heeft de campagne tot nu toe effect gehad? Een kort overzicht van de campagne.



Bureau
Afdeling Reclame, Rotterdam

Uitdaging
Wouter van Voorst tot Voorst, program leader branding & talent acquisition bij Deloitte: ''Naast de traditionele accountant en fiscalist zoeken wij steeds vaker een breder profiel academici. Onze consultancytak groeit sterk en daarnaast zijn specialisten in IT-security en data experts gewenst. Het blijft onze uitdaging aan technische studenten te laten zien dat we geweldig advieswerk doen. Dat we een grote accountant zijn weten de meesten wel, maar we doen zo ontzettend veel meer.''

Doelstelling
Deloitte wil met deze campagne een breed scala aan studenten aanspreken en vooral opvallen tussen de concurrentie. De campagne, zowel in print als online, moet helpen de wervingsdoelstellingen van Deloitte te behalen.

Aanpak
Met de belofte: ‘Overstijg jezelf. Lanceer je carrière bij Deloitte’ moet de campagne duidelijk maken dat Deloitte de beste start is van je loopbaan: verschillende opdrachtgevers, interessante projecten, afwisselend en inspirerend werk, ruimte voor eigen initiatieven en persoonlijke ontwikkeling. Van Voorst tot Voorst: ''We hebben intern best wat gesprekken gehad over hoe het uiteindelijke resultaat eruit zou moeten zien, maar we zijn echt supertevreden. Ik vind de uitingen geweldig. Ze visualiseren snelheid, kracht, fun en ambitie. De stevige windblower moet visueel het ‘lanceer’-effect duidelijk maken. De bewegende beelden blijken online ook ontzettend goed te werken.''

Resultaat
De eerste campagneperiode is inmiddels afgelopen, met uitstekende resultaten. De campagnevideo is ruim 30.000 keer bekeken en het verkeer naar de carrièrewebsite is stevig gestegen. Ook het aantal volgers op social media, het aantal sollicitaties en aantal inschrijvingen voor evenementen is gestegen. De campagne loopt het gehele jaar door op social media en Deloitte’s eigen kanalen en is in het voorjaar van 2014 weer voor 2 maanden zichtbaar in de vorm van ingekochte online banner ads en posters op universiteiten en in de universiteitskranten.

Bron: Werf& magazine

Deloitte Nederland

Human Resources: Puur mensenwerk!

  • Janneke Roks
  • 10 januari 2014
Naar boven