Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Het 'Tipping Point' bereiken met innovatie

  • Nataly Katan
  • 12 maart 2014

Er is meestal maar een klein zetje nodig om de bal aan het rollen te krijgen. Wie het beslissende moment herkent, heeft een recept voor succes in handen.”

Bovenstaande quote uit de bestseller 'The Tipping Point' van Malcolm Gladwell is zeer toepasbaar op het innovatie programma 'iChange' dat op 24 april namens Deloitte van start gaat. De vraag die centraal staat in dit programma is: hoe blijven wij relevant voor onze klanten in een wereld die door technologie steeds sneller verandert? Door iedere medewerker te doordringen van het belang van een naar buiten gerichte blik, als een soort levenswijze, is het antwoord. 

Het herkennen van dit gedachtegoed zich als een lopend vuurtje moeten gaan verspreiden. En de Innovatie afdeling voelt zich geroepen om het vuurtje aan te wakkeren, dat kleine zetje te geven. Deloitte Innovation wil werknemers en klanten tonen hoe de wereld van morgen er uit gaat zien. Namelijk, een wereld vol kansen. Kansen die verborgen zitten in de exponentiele groei van nieuwe technologieën. En dat kleine zetje om de kansen succesvol te benutten is het innovatie programma iChange - Imagineering your business.

Tonen van marktkansen
Tijdens iChange staan de opkomende technologieën en de wijze waarop deze de markt van onze klanten gaan veranderen centraal. Het programma is gericht op het informeren en inspireren van Deloitte medewerkers en haar klanten over deze ontwikkelingen. En dan? Dan gaan we in gesprek over de gevolgen, kansen en mogelijkheden die ontstaan.

Deze nieuwe mogelijkheden zijn de drijfveren voor de ontwikkeling van nieuwe diensten. Maar hoe krijg je mensen die met de waan van de dag bezig zijn bewust van de urgentie om vooruit te kijken?

The tipping point @ Deloitte
Het beslissende moment, waaraan de quote refereert, zal voor Deloitte op 24 april plaatsvinden. Het streven is om het zogenoemde tipping point te bereiken door de groep mensen die samen de meest vooruitstrevende en innovatieve 16 procent van de organisatie vormen, bij elkaar te krijgen. Dit percentage is afkomstig van de adoptie curve: door de Innovators (2,5%) en Early Adopters (13,5%) samen te brengen, wordt het begin van de massa bereikt.

Deze groep, van bijna 700 medewerkers, zal voorop lopen in het creëren van kansen die nu nog verscholen liggen in opkomende technologieën. Dit is een cruciaal kantelpunt om resultaat te boeken, want innovatie ontstaat niet vanzelf. Succes hierin is mogelijk als er sprake is van intrinsieke motivatie en individuen die uit zich zelf voorop willen lopen.

Loop jij voorop?
Kom op 24 april naar de kick-off van iChange en draag bij aan het Tipping Point van Deloitte.

Neem contact op met Deloitte Innovation voor een persoonlijke registratiecode of ga naar ichange.deloitte.nl.

Nataly Katan

Business Analyst

Nataly is sinds juli 2012 werkzaam als Business Analyst bij Deloitte Innovation in Utrecht. Afgestudeerd als MSc Management of Innovation. Haar interesse wordt gewekt door innovatie processen, stimuleren van creativiteit en change management. Wordt blij van koken, boekenwinkels en fotografie.

Tax: Leren door ‘Training on the job’

  • Elise van der Rest
  • 05 maart 2014
Naar boven