Klantrelaties staan centraal tijdens de TAX New Hire Week

  • Johan Louwerse
  • 22 december 2011

Voor nieuwe analisten organiseert Deloitte sinds dit jaar een aantal keer per jaar de New Hire Week. In deze week worden de analisten getraind in sociale vaardigheden, zoals presenteren en communiceren. In november was de tweede New Hire Week voor Tax en voor deze week was ik uitgenodigd.

Zelf stond ik redelijk sceptisch tegenover deze week. Dit kwam mede door de opdrachten die moesten worden voorbereid. Ik twijfelde dan ook een beetje aan het nut van deze week.

Aan het eind van de New Hire Week was dit gevoel helemaal weg. Ik ben erachter gekomen dat deze week erg zinvol is. Zelf heb ik in deze week namelijk veel geleerd. Er worden bijvoorbeeld tips gegeven over hoe je goed moet presenteren. Daarnaast ga je klantengesprekken oefenen waarbij managers van Deloitte de rol van klant spelen.

Deze klantengesprekken vormen de rode draad in de New Hire Week. Het doel van deze gesprekken is namelijk om met jouw team de potentiële klant binnen te halen. Naast deze gesprekken geef je afsluitend een presentatie waarbij je van alles probeert om ervoor te zorgen dat de klant voor jou kiest. 

Ook op andere wijze kunnen de sociale vaardigheden in praktijk worden gebracht. Er is namelijk ook tijd om de andere analisten te leren kennen. Dit gebeurt niet alleen in de gezellige avonduren, maar ook in de opdrachten. Ongeveer alle opdrachten worden in teams uitgevoerd. Zo leer je elkaar snel kennen. Dit is ook voor de toekomst handig, omdat in je verdere carrière elkaar toch regelmatig tegen zal komen. 

Terugkijkend kan ik zeggen dat de New Hire Week erg intensief, maar ook leerzaam was. Verder blijkt dat Deloitte het erg belangrijk vindt om te investeren in haar mensen. Hierbij is het niet belangrijk hoe lang je al bij Deloitte in dienst bent.

Johan Louwerse

Tax Analist

Johan studeerde fiscale economie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Werkzaam binnen Business Tax als analyst in Middelburg.

Ostendum wint Young Technology Award 2011

  • Deloitte Nederland
  • 21 december 2011
Naar boven