Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Nóg leuker kunnen we het niet maken, wel mobieler – m.werkenbijdeloitte.nl

  • Kristel van Wijngaarden
  • 17 januari 2012

Herken je dit beeld: je bent fijn met een stel vrienden uit eten. In plaats van gezellig bij te kletsen, heeft iedereen moeite het bestek met twee handen vast te houden. Want in elke rechterhand prijkt een pingende smartphone. Wat zijn we goed geworden in multitasken:  tijdens het eten wordt snel een woordje gelegd via Wordfeud, en via een App'je een foto gestuurd naar de vriend die er niet bij kon zijn.

Mobiel dataverkeer groeit exponentieel. Relatief dure smartphones en tablets vliegen – ondanks de huidige economische omstandigheden - de winkels uit. Berichten over mobiel internetverkeer zijn eenduidig: dit is de toekomst. Tussen 2010 en 2015 zal het mondiale internetverkeer groeien met 2600%, zullen er evenveel mobiles zijn als wereldburgers en zal de snelheid van mobiele internet connecties vertienvoudigen1. Iedereen heeft een social media profiel, wil dag en nacht in contact zijn met vrienden, kennissen, collega’s, (potentiële) klanten of werkgevers. Kortom: de manier waarop we met elkaar in contact zijn, is veranderd.

Deloitte heeft al jaren een carrièrewebsite waar we met recht trots op mogen zijn. Echter, werd in het begin minder energie gestoken in het technisch up-to-date houden van onze mobiele carrièresite m.werkenbijdeloitte.nl. Tijd om hier verandering in aan te brengen en deze site ook grondig aan te pakken door de nieuwste snufjes toe te passen. Met het projectteam zijn we in de zomer van 2011 druk aan de slag gegaan.

Maar waar moet je beginnen en nog belangrijker: waar eindig je? Mogelijkheden zijn legio, zoals augmented reality, gaming,location based services, you name it, je kunt het zo gek maken als je wilt. Voor een dergelijke aanpak hebben we niet gekozen. No nonsens, dat leek ons de beste optie: relevante content gericht op jou als gebruiker (jij als Deloitte’s potentiële sollicitant), makkelijk in contact komen met ons, eenvoudig solliciteren via Linkedin en integratie van social media en blogs. Dit om zoveel mogelijk aansluiting te vinden bij jouw wensen als gebruiker. It’s as simple as that, niets meer, maar zéker ook niets minder.

Maandag 16 januari is onze mobiele carrièrewebsite live gegaan. Via Search Engine Advertising, een layer op onze regulierewebsite die bezoekers voor de 5e keer op onze site komen attendeert, QR codes op printed media, social media én gadgets die we uitdelen op evenementen, gaan we zorgen dat m.werkenbijdeloitte.nl een geducht medestander wordt van onze reguliere carrièrewebsite. En wat gaan wij als projectteam nog doen de komende maanden? Zorgen dat de website nog verder geoptimaliseerd en zo vindbaar mogelijk wordt, zodat tijdens je volgende etentje m.werkenbijdeloitte.nl gespreksonderwerp nummer één is! Wij hopen dat je net zoveel plezier hebt met m.werkenbijdeloitte.nl als wij hadden tijdens de ontwikkeling en implementatie ervan!

1 Cisco Visual Networking Index, 2011

 

Kristel van Wijngaarden

HR Process Manager

HR Projectmanagement, Houdt van Sporten, Wijn, Deloitte, Eten, Skiën en Reizen (niet per se in deze volgorde)

Goede voornemens

  • Annemiek ten Boske
  • 16 januari 2012
Naar boven