Operational excellence starts with you

  • Kevin Jeremic
  • 17 maart 2014

Wat gaat het inschrijven bij een nieuwe gemeente tegenwoordig toch eenvoudig! Inloggen via DigiD, gegevens invoeren, gevraagde documenten uploaden, bevestigen en klaar is kees. De tijd dat je een paar uur vrij moest vragen aan je leidinggevende, bij binnenkomst van het stadhuis een nummertje moest trekken en dat je voor je gevoel ellenlang moest wachten totdat je aan de beurt was is gelukkig voorbij. Herkenbaar? Dezelfde efficiencyslag maken wij bij Deloitte ook.

Ondanks dat ik werkzaam ben binnen de Tax praktijk, houd ik mij helemaal niet bezig met belastingadvies en allerlei daaraan gerelateerde zaken. Mijn directe collega’s daarentegen wel. Zij zijn immers gespecialiseerd in fiscale advisering met betrekking tot grensoverschrijdende arbeid (= loonbelastingadvies, pensioenen en aangifte inkomstenbelasting voor expats).

Ikzelf fungeer als adviseur/ambassadeur voor procesverbetering binnen de Global Employer Services discipline. Op projectbasis werk ik aan het efficiënter inrichten en verbeteren van onze interne en externe processen. In samenwerking met collega’s bekijk ik een proces (of dit nou een adviestraject, informatiestroom of aangifteproces is) waarvan ik denk dat er tijdswinst kan worden behaald en wij tegelijkertijd een hogere mate van kwaliteit en service aan onze klanten kunnen bieden. Een echte win-win situatie, zeg maar!

Veelal zijn deze oplossingen LEAN van aard door middel van het standaardiseren en juist verdelen van taken. De inzet van onze mensen in India en het optimaal gebruik maken van technologie spelen hierbij een belangrijke rol. Zo werk ik al ruim anderhalf jaar met een team in India. De activiteiten bestonden in eerste instantie uit administratieve ondersteuning en zijn inmiddels uitgebreid met controle van aanslagen inkomstenbelasting, aandelenoptieberekeningen en voorbereiding van expat aangiften inkomstenbelasting.

Een hot item dus in deze veranderende markt waarin het verloop en verwerking van processen en data steeds belangrijker is en zelfs nog groter gaat worden. Deloitte wil zich hierin blijven profileren en dit zie je ook terug in de strategische initiatieven. Zelf ben ik onderdeel van zo’n initiatief waarin wij als projectgroep standaardisatie, automatisering en offshoring binnen Tax willen stimuleren. Het is een hartstikke gaaf project maar tegelijkertijd ook uitdagend aangezien het invloed zal gaan hebben op onze huidige manier van werken. Aan ons de taak om vooral de ‘waarom’ en ‘hoe’ vraag te beantwoorden zodat elke professional de juiste voordelen er uithaalt en daarmee zijn eigen business een boost kan geven.

Periodiek wordt de voortgang van de strategie getoetst door een stuurgroep. Daar heb ik onlangs nog een update aan gegeven. Zat ik daar als jonge professional tussen de ervaren rotten in het vak. Mooi natuurlijk om daar wat van op te steken.

Morgen ga ik een nieuw intern facturatieproces voor een van onze klanten introduceren. Buitenlandse kantoren kunnen hiermee makkelijker en direct juiste input geven, wij kunnen het sneller controleren en onze klant krijgt een veel duidelijker beeld van de gemaakte kosten. Indien dit aanslaat zullen wij hetzelfde principe delen met de rest van de praktijk zodat ook zij het bij andere klanten kunnen uitrollen. Ik kijk er nu al naar uit, helaas zit de dag er alweer op!

Kevin Jeremic

Consultant - Global Employer Services

Kevin Jeremic is consultant in de Tax service line. Kevin focust zich op Operational Excellence projecten binnen de Global Employer Services afdeling. Kevin heeft Facility Management gestudeerd en is bij Deloitte begonnen als vakantiemedewerker. Ondertussen is Kevin al een aantal keer in India geweest om het team sturing en training te geven.

Mijn keuze voor Deloitte

  • Farizah Samseer
  • 14 maart 2014
Naar boven