Roberto: 'Het geeft mij een trots gevoel als ik zie dat een van mijn ontwerpen impact maakt'

  • Roberto Staphorst
  • 01 februari 2019
Roberto

Deloitte is door Brand Finance uitgeroepen tot het meest waardevolle merk in commerciële dienstverlening ter wereld. Ook staat Deloitte op de derde plaats in de lijst van sterke merken. Een prestatie waar we heel trots op zijn. Wij vroegen Roberto Staphorst, Visual Designer bij Deloitte, om een reactie. Lees wat hij vindt van ons merk, over werken bij Deloitte en de (maatschappelijke) impact die wij maken.

“Ik ben er hartstikke trots op dat ik hier deel van uit maak en mogelijk zelfs een bescheiden bijdrage heb geleverd aan de impact van Deloitte op het gebied van het ontwerpen van gebruiksvriendelijke interfaces. Hoewel Deloitte een sterk commercieel merk is, maakt Deloitte ook maatschappelijk een grote impact. Zo is er de Deloitte Impact Foundation. Hierbij krijgt iedereen de kans om zijn of haar talent in te zetten om impact te maken op de maatschappij. Het gaat om projecten die bijdragen aan educatie, innovatie in de maatschappij en het vergroten van de leefbaarheid in de samenleving. Een prachtig initiatief!

"Door mijn werkzaamheden draag ik bij aan de maatschappelijke impact van Deloitte. Het geeft mij een trots gevoel als ik zie dat een van mijn ontwerpen impact maakt."

Multidisciplinaire teams

Roberto is Visual Designer binnen het creative team van Deloitte Digital en ontwerpt interactieve en intuïtieve gebruikerservaringen. “Ik vind het inspirerend om samen te werken in multidisciplinaire teams van jonge en enthousiaste collega’s. De ene week werk ik met het team aan het opzetten van een co-creatie workshop om de customer experience map op te stellen van een nieuwe dienst van een overheidsinstelling. De andere week zit ik in een designsprint te knallen op het ontwerpen van de user interface voor een app. Deze verscheidenheid en complexiteit van projecten, maakt mijn job extra uitdagend. Ik kijk er elke keer weer naar uit hoe het volgende project in elkaar steekt.

Met zoveel talent en kennis onder mijn collega’s, verbaast het mij niet dat wij zo hoog zijn geëindigd. Innovatie staat bij een ieder hoog in het vaandel. Experimenteren met nieuwe technologieën is daarbij vanzelfsprekend, dit is essentieel om in een digitaal snel ontwikkelende omgeving te kunnen (blijven) excelleren.”

Consistentie

Roberto heeft veel affiniteit met branding en een mening over ons merk: "Het is onderscheidend, betrouwbaar en sterk. Klanten weten wat zij kunnen verwachten. Een sterk merk is gefundeerd op consistentie. Als Visual Designer zie ik de basis voor consistentie terugkomen in design systems. Voor sterke digitale merken mag dit niet ontbreken. Vroeger werd er veelal gebruik gemaakt van een huisstijlgids voor de richtlijnen voor het opstellen van brieven en drukwerk, inmiddels is dit verdrongen door design systems. Hierin zijn alle communicatiestijlen, gebruikersinterfaces, en UX-componenten opgenomen. Juist in die design systems en het ontwikkelen van design systems voor haar klanten vind ik Deloitte dus vooraanstaand.

Persoonlijke ontwikkeling

Naast de maatschappelijke impact en de manier waarop we met elkaar samenwerken, vind ik het prettig dat er ruimte is voor zelfontplooiing. Om de week bespreek ik mijn ontwikkelplan met mijn coach. In de persoonlijke ontwikkeling wordt gebruik gemaakt van kennis van collega’s. Hierdoor kun je vanaf dag één mee op de sneltrein van onze innovatieve ontwikkelingen.”

Meer weten over het rapport van Brand Finance? Bekijk het rapport en de resultaten via de website van Brand Finance.  

  • Deloitte
  • Merk
  • Brand
  • Designer
  • Digital
Delen

Roberto Staphorst

Visual Designer

Roberto is heeft voordat hij bij Deloitte kwam zeven jaar gewerkt bij een onafhankelijke platenlabel als Artwork Designer. Hij heeft Communication & Multimedia Design gestudeerd, wat zich richt op gebruikersonderzoek, ontwerpen, psychologie en testen. Roberto woont samen in Haarlem. In zijn vrije tijd vindt hij het leuk om nieuwe steden te ontdekken, richting de duinen te fietsen of een (speciaal) biertje te drinken met vrienden. Zijn vrije tijd zal er dit jaar iets anders uit gaan zien dan voorgaande jaren, aangezien hij dit jaar voor het eerst vader wordt. Een mooie en bijzondere tijd.

No challenge too big: Henri Drogulski over Edgy

  • Henri Drogulski
  • 18 januari 2019
Naar boven