Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Roll-out van een megaproject in 14 verschillende landen

  • Jeroen Panken
  • 11 juli 2013

7:30, maandagochtend... de wekker gaat... is het al licht?, of toch nog donker. Waar ben ik?... waar word ik wakker? Ik kijk verbaasd om me heen en constateer dat ik weer eens niet in mijn eigen bed lig... en probeer me te herinneren waar ik nu weer ben. Ik open de gordijnen en kijk naar buiten. Ik zie water, is het de zee? Ja, het is de zee... oh ja, ik ben in Finland... waarom ook alweer?... ah ja, de roll-out van het Field Service project bij een van onze grootste klanten!

Niet zijnde een ochtendmens is het na een frisse douche met opkomende zon tijd voor een goed ontbijt. Dan met een koffie-to-go in de taxi naar het plaatselijke kantoor. Vandaag schijnt de zon wel, in tegenstelling tot het erg donker en bewolkte weekend (gelukkig kon mijn vriendin overkomen en hebben we toch een mooi weekend gehad). Ik begrijp nu wel waarom de Finnen in de zomer zoveel vrolijker zijn dan in de winter. Die paar uur zonlicht voor vandaag doen nu al bijzonder goed en je ziet bij iedereen weer een glimlach op het gezicht komen.

Mijn taak hier is om Finland te begeleiden gedurende de eerste week van GoLive (het live gaan van een bepaald project) van een nieuw ‘realtime scheduling’ systeem en smartphone app. Hiermee kunnen de engineers die de verschillende dure machines van de klant ter plaatse bij afnemers repareren, een stuk efficiënter van de ene naar de andere locatie gestuurd worden en kunnen planners ook meer engineers tegelijk aansturen. Naast ons project, zijn onze collega’s ook bezig met de uitrol van een Self-Service portal voor zowel de eindklanten en partners, en is er reeds een pan-Europees Contact Center live. Al met al zal dit de uiteindelijke customer experience aanzienlijk doen verbeteren en zal er tegelijk een enorme kostenbesparing mogelijk gemaakt worden. Met name de nieuwe smartphones en de app zijn een ware attractie en bieden een veel betere user interactie dan de huidige laptops. Hiermee hebben zowel de engineers en de planners in de back office gedurende de dag altijd het laatste inzicht in hun jobs en kunnen deze realtime updaten. De komende 4 maanden moeten er nog 12 van de 14 landen worden uitgerold en bijna elke week zal er een nieuw land live gaan, waarvoor ik ‘’on site’’ support moet leveren!

Vandaag is een hectische dag, afgelopen vrijdag is besloten om wegens technische uitdagingen de GoLive voor Finland met een paar dagen uit te stellen. Daarom zit ik vandaag het grootste deel van de dag in conference calls om de issues te bespreken en gelukkig is alles einde middag weer onder controle en hebben we een nieuwe GoLive datum staan. Nog twee uurtjes mail bijwerken, met daartussen vele vragen vanuit Nederland en UK, waar het systeem reeds live is en waarvoor ik ook de support moet leveren. Op naar het hotel, alwaar ik onder genot van een klein drankje, soepje en salade aan de bar even de laatste zaken kan bijwerken en nog even wat voorbereidingen kan treffen voor een interne presentatie over dit project. Ondertussen belt een collega van de klant vanuit Denemarken om wat open acties door te spreken voor de GoLive van volgende week aldaar. Dit herinnert mij er ook weer aan om het hotel voor volgende week vast te leggen. Weer een nieuw land, weer een nieuw hotel en weer een nieuw bed waarin ik volgende week verward wakker zal worden…

Jeroen Panken

Manager - Customer Solutions

Jeroen Panken is manager binnen de Customer Solutions service line van Deloitte. Jeroen heeft zich gespecialiseerd in “(Field) Service en Mobility solutions” en momenteel is hij werkzaam op een langdurig project, waarvoor hij bezig is met het ontwerpen en uitrollen van een nieuw Pan-Europees Service proces en IT applicatie (inclusief smartphone app).

Never a dull moment

  • Serra Lise Kammoun
  • 10 juli 2013
Naar boven