Social Business Engineering

  • Jochem Koole
  • 03 januari 2013

Volgens dit artikel op LinkedIn wordt 2013 het jaar waarin organisaties strategisch moeten gaan nadenken over de inzet van sociale media. Ze moeten er naar streven, al hun medewerkers op een zakelijke manier gebruik te laten maken van eigen sociale kanalen.

 

Bij Deloitte zijn we hier al in 2011 mee begonnen. In 2012 hebben we met het project Social Business Engineering hele mooie resultaten geboekt. Vandaag verscheen hierover een tweede artikel op Frankwatching. In 2013 gaan we uiteraard door, maar niet zonder jullie eerst een heel gelukkig nieuw jaar te wensen en één van onze Social Business Champions in het zonnetje te zetten.

 

 

In de spotlight

Eén van de collega's die al geruime tijd enthousiast gebruik maakt van de zakelijke mogelijkheden van sociale media, is onze CFO en COO; Cees de Boer.

Cees is actief op LinkedIn, maar als één van de weinige bestuurders in Nederland ook op TwitterHij informeert zijn ruim 1.000 volgers wekelijks over data-analyse, duurzaamheid, innovatie, XBRL en de toekomst van accountancy, maar geeft je ook een kijkje in zijn persoonlijke leven.

Cees is één van de Social Business Champions die Deloitte in 2012 online op de kaart heeft gezet en een enorme steun voor ons als Social Business Engineers. Dankjewel, Cees! We hopen, dat je in 2013 (op bestuursniveau) het goede voorbeeld blijft geven en van Deloitte meer en meer een social business wilt maken.

Jochem Koole

Senior adviseur social media

Online communicatieprofessional | Senior adviseur social media bij Deloitte | 020 & 010 | Films & series | http://jochemkoole.nl

Leon Pieters, Partner, Consulting Strategy and Operations shares his view on sustainability

  • Leon Pieters
  • 02 januari 2013
Naar boven