Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

TEDxAward Challenge, een podium voor ideeën

  • Geertje van Keulen
  • 07 augustus 2012

Ideeën zijn vluchtige gedachten, ze komen en gaan. Creativiteit, enthousiasme en onvrede zorgen er voor dat er continu nieuwe gedachten in ons om gaan en zo ideeën ontstaan. Veel van deze ideeën vergeet je, een aantal zijn het opschrijven waard en bij enkele voel je het: dit is het!

Een jaar vol ideeën
Het afgelopen collegejaar zette ik mijn bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen op een lager pitje. Zodat ik de tijd had om te ontdekken waar ik goed in ben en blij van word. Dit heb ik gedaan door twintig uur per week te werken in het online team van Deloitte Nederland. Ik werkte hier mee aan verschillende projecten met als doel de online zichtbaarheid van de organisatie te vergroten. Daarnaast heb ik een bestuursjaar gedaan bij SIFE Utrecht. SIFE (Students in Free Enterprise) is een internationaal studentenplatform voor sociaal ondernemerschap. Door samen te werken met het bedrijfsleven en onderwijsinstellingen helpen studenten hun medemens verder door middel van ondernemerschap. Twee compleet verschillende organisaties met verschillende mensen, werkwijzen en projecten; maar met de mooie overeenkomst dat er bij beide ruimte is voor het ontwikkelen en uitvoeren van ideeën. ‘Deloitte Wish’ is hier een mooi voorbeeld van binnen ons team.

Gewoon doen
Een ander voorbeeld is dat ik vanuit SIFE Utrecht betrokken ben geweest bij de organisatie van TEDxUtrechtUniversity 2012 met als thema ‘Social entrepreneurship: create a social world’. Een mooie kans om zowel studenten als (young) professionals in het bedrijfsleven bewust te maken van de kansen die sociaal ondernemerschap biedt. Als team hebben we onze waterval aan ideeën voor de organisatie van dit event tot aan het einde met elkaar gedeeld. Door continu met elkaar in gesprek te blijven, stond deze waterval nooit droog. Samen keken hoe we onze ideeën konden uitvoeren en pushten we elkaar deze ook daadwerkelijk te realiseren. Zelf heb ik er veel van geleerd en vertrouwen gekregen in mijn ideeën en de uitvoering daarvan. Het mooiste was dat we met dit event zowel onze sprekers als het publiek de mogelijkheid hebben kunnen bieden met elkaar in gesprek te gaan over hun ideeën en deze naar een hoger niveau te brengen. Nu enkele maanden later zie ik dat een deel van de interactie op de dag zelf ook daadwerkelijk is omgezet in actie.

TEDxAward Challenge
Het omzetten van ideeën in actie, het aan de slag gaan en ermee spelen mag naar mijn idee nog veel meer! Houd je ideeën niet voor je, gooi ze naar buiten. Paul Rodenko schreef ooit “De maatschappij is als een dierentuin: de apen hebben er altijd het meeste succes.” Durven is hierbij het sleutelwoord.

De TEDxAward Challenge is hier een mooi podium voor. Deloitte wil als hoofdsponsor van TEDxAmsterdam studenten, die in hun idee geloven, op weg helpen. Dit gaan we doen door middel van een impact sessie vanuit Deloitte Innovation, waarin jij je idee aan kan scherpen en zo dichter bij een plaats op het podium van TEDxAmsterdam kan brengen. Naar mijn idee een mooie manier om meer richting te geven aan je innovatieve idee en deze te delen. Misschien wel met miljoenen mensen vanaf het podium tijdens TEDxAmsterdam…

Wat is jouw tip om ideeën om te zetten in actie? Deel hieronder je tip en maak kans op een notitieboek, waarin je al je ideeën kan verzamelen.
 

 

 

Geertje van Keulen

Werkstudent Online Marketing

Maakt (werken bij) Deloitte online zichtbaar als werkstudente in het Online Marketing Team | Start in september met de master Communicatie, Beleid en Management aan de Universiteit Utrecht | Stimuleert sociaal ondernemerschap bij Utrecht SIFE

Learning on the job!

  • Philip Visser
  • 06 augustus 2012
Naar boven