Terug naar Deloitte

  • Deloitte Nederland
  • 23 februari 2011
Deloitte

3 jaar geleden ben ik weggegaan bij Deloitte. Ik kreeg een mooie uitdaging om als lijnmanager aan de slag te gaan bij een grote logistiek dienstverlener en zag dit als een goede gelegenheid om mijn operationele logistieke kennis te verdiepen, maar gedurende deze periode heb ik altijd zeer positieve herinneringen gehad aan Deloitte. Nu, 3 jaar later, heb ik toch weer besloten om terug te keren naar Deloitte. Ik wil jullie graag meenemen in de overweging om terug te keren.

Allereerst wil ik beginnen met een korte anekdote over mijn begin bij Deloitte in Augustus 2005 want dat begin is wat mij betreft kenmerkend van de mogelijkheden die geboden worden bij Deloitte. Nog voor mijn begin in Augustus werd ik gebeld door de Partner waar ik aan zou rapporteren, dat ik mij na de introductiedag moest melden op Schiphol, ik zou namelijk aan de slag gaan op een groot internationaal business transformation project en zou die dag naar Zwitserland vliegen. Vervolgens in de 1.5 jaar die daarop volgde, heb ik gewerkt in Engeland, Schotland, Italië, Duitsland, Finland en uiteindelijk weer Zwitserland. Als starter kun je het m.i. niet beter treffen: veel internationale ervaring opdoen op een groot project. Een dergelijke dynamische en internationale omgeving was voor mij een belangrijke factor om terug te keren.

Een andere belangrijke factor die zwaar meewoog, is het werkklimaat bij Deloitte. Je werkt namelijk hoofdzakelijk met leeftijdgenoten die net zoals jij gedreven en ambitieus zijn. Ik vind het erg prettig en zeer leerzaam om ervaringen te kunnen delen met mensen die in een vergelijkbare fase van hun carrière zitten. Dit in tegenstelling tot mijn vorige werkgever, waar zoals bij veel andere bedrijven, het aantal leeftijdgenoten en het ambitieniveau gemiddeld een stuk lager ligt.

Persoonlijke ontwikkeling staat hoog in het vaandel bij Deloitte: stilstand is achteruitgang. Je wordt gestimuleerd om jezelf zoveel mogelijk te ontwikkelen. Dit houdt in dat er rekening wordt gehouden met welke projecten je gaat doen maar er wordt ook veel geïnvesteerd in opleiding, zo is er voor elk niveau bij Deloitte en specifiek opleidingsprogramma. Ook dit is iets wat ik echt gemist heb bij mijn vorige werkgever, waar zowel de frequentie als de diepgang van opleiding beperkt was.

Binnen de groep waar ik bij Deloitte actief ben, is het belangrijk dat de consultants over functionele proceskennis beschikken. Dit biedt mij de mogelijkheid om mijn logistieke kennis toe te passen en te verdiepen in combinatie met conceptueel denken wat het advies werk vraagt. Ik heb kunnen aangeven dat ik me met name wil richten op logistieke processen bij grote bedrijven of specifiek op logistieke bedrijven. Deloitte probeert hier vervolgens zoveel mogelijk rekening mee te houden bij het staffen van projecten. Kortom, dit biedt mij de mogelijkheid om enerzijds bezig te zijn met materie dat mij erg aanspreek en anderzijds mijn kennis te verdiepen op datzelfde gebied.

Als ik het bovenstaande in ogenschouw neem, dan ben ik blij dat ik weer terug ben. Ik sta op dit moment voorgesteld voor twee logistieke klussen en kan niet wachten tot ik aan de slag kan.
 

Mark Hogewoning werkt voor Deloitte Consulting in Amstelveen en is actief in de Aviation and Transport Services en Manufacturing Industry. Twitter @mhogewoning

Deloitte Nederland

Yes “we care” een slogan die we met trots mogen voortzetten

  • Deloitte Nederland
  • 22 februari 2011
Naar boven