Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Terugblik op de Landelijke Introductie Dag

  • Daan Wildeboer
  • 21 februari 2013

1 februari 2013, mijn eerste officiële werkdag bij Deloitte en ik zit in de trein naar Utrecht. Naar de Jaarbeurs in Utrecht om precies te zijn, op weg naar de Landelijke Introductie Dag (LID) van Deloitte. Elke maand organiseert Deloitte deze dag om haar nieuwe werknemers welkom te heten en kennis te laten maken met de organisatie. Omdat september en februari populaire startdata zijn, ligt het aantal in deze maanden hoger dan in andere maanden. Vandaag zouden er maar liefst 120 nieuwe Deloitters aanwezig zijn!

Dagvoorzitter Liesbeth Mol, partner en National Ethics Officer binnen Deloitte, opende de dag met een kennismakingsspel. Er werd al snel duidelijk dat de afdeling Audit met ongeveer 80 man veruit de grootste groep was. Maar naast auditors, maakte ik kennis met mijn splinternieuwe collega’s van consultancy, tax, FAS en GSC (Group Support Center). Als de term FAS bij jou geen belletje doet rinkelen, maak je dan vooral geen zorgen. Deze dag was mede bedoeld om iedereen op de hoogte te brengen van alle afdelingen binnen Deloitte en de bijkomende terminologie. Wij allemaal samen maken één Deloitte, zoals het mooie Deloitte mantra klinkt, dus het loont om te weten waar je collega’s zich nou eigenlijk mee bezig gaan houden. Zo leerde ik dat FAS staat voor Financial Advisory Services, alsmede wat hun werkzaamheden zouden worden.

Naarmate de dag vorderde en ik al deze informatie tot me nam, voelde ik me steeds meer Deloitter worden. Na de lunch was het dan ook tijd om de Deloitte Game te spelen. Een kennisquiz over Deloitte waarbij elk groepje een mol in zijn midden had, die de boel de verkeerde kant op moest sturen. Elke Wie is De Mol fan weet welk effect dit creëert; wie kan je nog vertrouwen? Hierna was het dan ook tijd voor een welverdiende borrel. Tevens werden de benodigde telefoons, laptops en leaseauto’s uitgereikt. Naarmate de borrel vorderde druppelden langzaam mijn nieuwe collega’s de Jaarbeurs uit.

Dus nu bewapend met kennis van de organisatie, een nieuw netwerk van collega’s en een boost in enthousiasme verspreidde de nieuwe Deloitters zich weer door heel Nederland. Klaar om de uitdaging aan te gaan. De uitdaging die Deloitte heet.

Daan Wildeboer

Werkstudent - Social Media & Content Marketing

Na een bachelor Economie & Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, ben ik nu bezig met een master Marketing. Binnen Deloitte houd ik me bezig met social media en content marketing, gericht op recruitment. Sporten, films kijken en een biertje drinken is wat ik het liefst doe buiten werk.

Champs on stage

  • Heleen Wedzinga
  • 20 februari 2013
Naar boven