Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Uitverkoop

  • Deloitte Nederland
  • 15 februari 2011
Deloitte

Afgelopen week heeft Deloitte Innovation op kantoor Eindhoven een “Innovation Breakthrough Cafe” georganiseerd. Deze bijeenkomst was bedoeld om als Deloitters te kijken naar de toekomst en hoe wij gezamenlijk nieuwe producten kunnen ontwikkelen.

En zoals de bijeenkomst ook bedoeld was, ontstond er al snel een brainstormsessie. Het buiten de eigen kaders denken is in het begin even lastig, maar met de systematiek van Deloitte Innovation ging het toch wel redelijk soepel. Het winnende idee van de avond was een systeem, waarbij onze klant continu gemonitord wordt, zodat hij altijd inzicht heeft in zijn huidige (fiscale) positie en gevolgen van zijn keuzes.

Nu kun je je afvragen waarom wij dergelijke producten zouden moeten ontwikkelen, aangezien wij toch heel veel kennis in huis hebben die wij al “verkopen”. Dat laatste is dus niet helemaal waar. Wij moeten het als adviesorganisatie zeker wel hebben van onze kennis, maar kennis wordt steeds makkelijker te verkrijgen, vooral met de huidige digitalisering van de maatschappij. Anders gezegd: knowledge is a commodity (@Duc71 bedankt voor deze quote). Met alleen kennis zullen we het in de toekomst dus zeker niet redden en dus kunnen we alleen blijven bestaan als we overstappen op het idee dat wij geen kennis, maar wel toegevoegde waarde kunnen bieden. Een van de deelnemers aan de bijeenkomst keek al verder en was van mening dat op termijn de kennis zelfs gratis ter beschikking gesteld zal worden en dat onze diensten dan bestaan uit het filteren, ordenen en toepasbaar maken van die beschikbare kennis (de toegevoegde waarde dus). De vraag was alleen wanneer deze “uitverkoop” van kennis zal beginnen en wie zich daarop het snelste kan aanpassen…

Robert De Bruijn
Analyst
TAX - Business Tax

 

Deloitte Nederland

Een unieke kans om Deloitte en alle Tax-disciplines te leren kennen

  • Deloitte Nederland
  • 09 februari 2011
Naar boven