Vader en dochter: Fred Nijland & Marloes Nijland

  • Deloitte Nederland
  • 21 juni 2015
Deloitte

Fred Nijland (Director Innovation Growth Services) & Marloes Nijland (Business Analyst Strategy) zijn beiden werkzaam voor Deloitte Amsterdam.

Marloes ontdekte tijdens de Deloitte Business Course in Barcelona dat zij en Deloitte goed bij elkaar passen en is twee jaar geleden begonnen binnen Strategieconsulting. Leuk aan het verhaal van Fred en Marloes is dat Marloes langer bij Deloitte werkt dan haar vader. Het was dan ook Marloes die Fred een jaar geleden de tip gaf eens met Deloitte te gaan praten. “Die tip heb ik ter harte genomen en zo is het balletje gaan rollen. Tijdens die gesprekken bleek dat Deloitte en ik beiden een duidelijk doel voor ogen hebben; Innovatie écht groot maken.”

Verschillen

“Toen ik begon met werken waren er geen pc’s of smartphones. We dachten toen na over broadband telecommunicatie en internet. Innovatie moest bij wijze van spreken nog worden uitgevonden. Ook hadden we toen nog ‘bazen,” vertelt Fred. “Nu hebben alleen honden bazen. Komen de drones, robots en driverless cars eraan en denken we na over de singularity.”

Trots

Fred is trots op zijn dochter. “Marloes werkt bij strategy. Om dit goed te kunnen moet je heel scherp en briljant zijn. Het is razend knap hoe ze dat doet. Ik was al trots op haar en die trots wordt alleen maar groter.”

Ook Marloes is trots. “Fred heeft er al een lange carrière opzitten; eerst in “de business” in Marketing & Sales en pas later als consultant op het gebied van innovatie. Ik ben trots op hoe hij zijn carrière vorm heeft gegeven en hoe hij nu bij Deloitte bouwt aan Innovation Growth Services door gave projecten te doen bij grote klanten.”

Leren

“Fred is heel goed in het bouwen aan relaties met klanten,” vertelt Marloes. “Ook ziet hij precies waar hij mensen en ideeën met elkaar kan verbinden. Deze eigenschap is voor een consultant minstens zo belangrijk als het hebben van analytische capaciteiten. Op dat vlak probeer ik zoveel mogelijk van hem te leren.”

Work/ Life balance 

“Omdat het als consultant soms hard werken is, is het belangrijk om zowel qua werk als daar buiten de dingen te doen die je leuk vindt. Ik probeer daar dus zoveel mogelijk voor te zorgen,” zegt Marloes. Ook Fred benadrukt dat het belangrijk is om drive, passie en pieken, tijdig af te wisselen met de echt belangrijke dingen in het leven. Reflecteren speelt een hierbij een belangrijke rol.

Impact

De mogelijkheid daadwerkelijk verschil en impact te maken door middel van hun werk is voor zowel Fred als Marloes een van de mooie aspecten aan het werk dat ze doen. Marloes zegt; “Ik krijg de kans steeds weer in een totaal nieuwe industrie een klant te helpen met z’n strategie. Strategie is een lange termijn plan en richtingbepalend voor waar het bedrijf de komende tijd naar toe gaat. Hierdoor heb je veel impact.” Fred: “De mogelijkheid om de enorme hoeveelheid kennis en ook de drive van zoveel jonge mensen in te zetten kunnen bij grote innovatie opdrachten bij grote klanten. Dat maakt het werk zo leuk.  Op deze manier kunnen we daadwerkelijk impact maken!

Deloitte als werkgever?

Fair, professioneel, competitive en bruisend. Een internationaal bedrijf met veel mogelijkheden; energieke en jonge collega’s en eigenlijk twintig bedrijven in één.

Deloitte Nederland

Cyber x Strong Viking

  • Olivier Poederbach
  • 27 mei 2015
Naar boven