Verbind je collega’s en doe iets goeds voor de maatschappij

  • Marloes van Poele
  • 06 april 2021
Marloes

Bij Deloitte Nederland stond afgelopen december het thema Connect & Care centraal. Helaas was het dit jaar niet mogelijk om met familie, vrienden en collega’s te eten. Daarom creëerden Marloes van Poele (Brand Value), Lisanne den Harder (Internal Communication) en Laura Grootenboer (Deloitte Impact Foundation) een virtuele verbinding tussen de collega’s van Deloitte: de 555 Food Challenge. Met de challenge gingen 400 collega’s de uitdaging aan en werd er € 2.000 opgehaald. Deloitte besloot om uiteindelijk een extra bedrag van € 8.000 over te maken naar de Voedselbank.

‘’De challenge luidde als volgt: maak een gerecht met vijf ingrediënten, doneer €5 aan de Voedselbank en nomineer vijf collega’s om hetzelfde te doen’’, vertelt Marloes. ‘’Eten brengt mensen bij elkaar -zeker in de maand december - en dat wilden we precies bereiken voor en met de collega’s van Deloitte Nederland. Collega’s zijn enthousiast aan de slag gegaan met deze uitdaging en maakten video’s met daarin hun recept.’’

‘’Als bonus werden onder de deelnemers leuke prijzen verloot. Zo won Isabeau Rieb een jaarvoorraad van 365 Tony’s Chocolonely repen. Door de overweldigende hoeveelheid chocolade koos zij er voor om de helft van de chocolade te doneren aan de Voedselbank in haar woonplaats Rotterdam. De Voedselbank was hier ontzettend blij mee aangezien chocola lang houdbaar is én behoort tot de luxeproducten.’’

'Deloitte faciliteert haar werknemers om aan de slag te gaan met, en gezamenlijk deel te namen aan, dergelijke initiatieven om zo een steentje bij te dragen aan de maatschappij.'

‘’Het is ontzettend bijzonder dat Deloitte haar werknemers faciliteert om aan de slag te gaan met, en gezamenlijk deel te nemen aan, dergelijke initiatieven om zo een steentje bij te dragen aan de maatschappij. De challenge heeft ervoor gezorgd dat veel mensen herinnerd werden aan waar de Voedselbank zich hard voor maakt. Een herinnering daaraan heeft geresulteerd in een mooi aantal extra donaties – ook buiten de challenge om. Ik ben ontzettend trots hoe we dit met elkaar hebben neergezet en dat we 2.000 huishoudens van een voedselpakket hebben voorzien’’, aldus Marloes.

Marloes van Poele

Senior Brand Consultant

At Deloitte, I create and develop campaigns to further build the Deloitte brand in the Netherlands. In my role as senior brand manager it is my job to come up with a strategy that is both refreshing and in line with our positioning: connect for impact. My focus area, and also personal interest, is the Future of Health in which we collaborate with partners to help Dutch citizens become owner of their own healthy lifestyle, vitality and wellness.

Panel & Proposal Promise: iedereen kan nu de kracht van diversiteit ervaren

  • Hilary Richters
  • 29 maart 2021
DOT
Chat
DOT
Send
1
2
3
4
5

 

...
D.
D.
D.
Loading
Naar boven