Vers uit de collegebanken en startend bij Deloitte

  • Richard Wang
  • 29 juli 2014

Als kersverse afgestudeerde mocht ik starten bij Deloitte Consulting. Beladen met een IT & Marketing achtergrond had ik niet verwacht dat ik terecht kon bij Deloitte. Deloitte & IT, dat biedt toch weinig mogelijkheden? Mijn beeld veranderde direct toen ik mocht gaan werken met Salesforce, een moderne IT toepassing met raakvlakken op het gebied van marketing. Perfect match met mijn studie, niet waar? Mijn enthousiasme begon te stralen. 

Sindsdien is er anderhalve maand gepasseerd en mijn enthousiasme is langzamerhand veranderd in een heuse warmtebron. De eerste week was aftasten en er kwamen alsmaar vragen naar boven drijven. Bewapend met meerdere “new hire pakkertjes” en een kompas genaamd Insite, kon ik zelf het landschap van Deloitte verkennen. Je laptop aansluiten op het netwerk, het uploaden van je CV, liters koffie halen, het waren maar enkele taken op mijn new hire to-do-list. Voor de echte verdwaalde momenten, waren mijn collega’s altijd binnen handbereik. Dat vond ik zelf zeer prettig. Ze gaven mij zelfs nog een extra zetje in de goede richting.

Nadat ik de belangrijkste punten op mijn landkaart had aangekruist, was het voor mij helaas wachten op een project. Een periode van stilte, waarbij ik mijzelf zoveel mogelijk moest bezig houden met Excel, Powerpoint en E-learnings. Iedere dag proberende om collega’s zoveel mogelijk te kunnen helpen en tevens nieuwe dingen te leren. Ik wilde het maximale uit iedere dag halen en kwam dan ook snel in aanraking met verschillende opdrachten vanaf de bank. Alles is beter dan stil zitten op de bank en urenlang bezig te zijn met E-learnings.

Tijdens de opdrachten werd ik meerdere malen in het diepe gegooid en heb ik veel kunnen leren. Nadat ik eindelijk mijn hoofd boven water kon houden, werd ik uit het water gevist om vervolgens weer in het diepe gegooid te worden. De schoolslag die ik zojuist had geleerd mocht plaats maken voor de vlinderslag, die ik ter plekke moest leren. Een periode waarbij je steeds opnieuw moest inlezen en snel wilde aansluiten. Een geweldige ervaring!

Terugkijkend op de afgelopen periode kan ik alleen maar zeggen dat de tijd echt voorbij vloog. Ik heb veel kunnen leren, nieuwe inspirerende mensen leren kennen en veel kunnen rijden in mijn mooie rode lease auto. Een aangename start bij Deloitte, al zeg ik het zelf. Hopelijk kan ik straks ook nieuwe collega’s dat extra zetje in de goede richting geven.

Richard Wang

Customer Solution – Business Analyst

Mijn naam is Richard Wang en ik ben 25 jaar oud. Vanaf mijn 18e wonend in Rotterdam en dat bevalt me nog steeds. Ik heb mijn studententijd dan ook (te) lang doorgebracht aan de Erasmus Universiteit waar ik meerdere malen actief ben geweest voor verenigen. Mijn tijd spendeer ik graag aan sport (voetbal & badminton) en het volgen van nieuwe IT en marketing ontwikkelingen.

The New Ballgame

  • Deloitte Nederland
  • 22 juli 2014
Naar boven