Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Waarom de iPad het goed doet in de zakelijke markt

  • Deloitte Nederland
  • 07 februari 2011
Deloitte

Vandaag ben ik gestart op mijn 2e project bij een grote financiële instelling. In de eerste meeting die ik met de klant had, kwam onze opdrachtgever met een grote tas en een glanzende iPad de vergaderruimte binnen. Ze toonde ons vrijwel onmiddellijk trots de nieuwste financiële maandrapportage - die ze zojuist van haar team had ontvangen - op de fraaie iPad. Dit zette mij aan het denken: als zelfs een financiële maandrapportage hip wordt op een iPad, dan is dit een magisch apparaat.

Zo had een collega een training op een externe locatie. Hij vertelde me dat ze al het trainingsmateriaal op een iPad gepresenteerd hadden kregen, en dat dit toch wel erg handig is geweest gedurende de week. Opmerkelijk genoeg gaf het iPad-sausje een hip smaakje aan de verder vrij theoretische training.

Als ik voor mezelf op een rijtje zet waarmee ik de iPad associeer, is het alsof ik de omschrijving van de perfecte auto typeer: modern, flexibel, betrouwbaar en dynamisch. Zouden bedrijven en hun werknemers daarom zo graag het felbegeerde apparaat in hun bezit hebben? Deloitte gaat mee in de opkomst van de iPad: zo is afgelopen week een rapport gepresenteerd over de trends voor 2011 op het gebied van telecom, media en technologie. Er is zelfs een speciale app gemaakt om het rapport op je nieuwe aanwinst te kunnen lezen.

Op mijn project merk ik deze veranderingen natuurlijk ook. Zo stemmen we het mailcontact en de documenten die we maken af op het apparaat waarop onze opdrachtgever het zal lezen. Daarmee kunnen we de klant nog beter bedienen, en dat is nou precies wat je wilt in de zakelijke markt.
 

Tom Ros
Business analyst
Deloitte Consulting
 

Deloitte Nederland

De groene punt

  • Ida Sanders
  • 03 februari 2011
Naar boven