Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Wat gebeurt er als je je veren uitspreidt bij Deloitte?

  • Marrit Plat
  • 23 februari 2017
Marrit

Marrit Plat, communicatieadviseur bij Risk Advisory, en Silke Hattink, marketeer voor de Technologie, Media & Telecom industrie, werken allebei aan marketing & communicatie projecten voor Deloitte. Wat zij doen en hoe ze dat ervaren? Dat lees je in deze blog!

Stel je voor: je gaat naar de website www.deloitte.nl en klikt op een artikel op de homepage dat gaat over een evenement dat net georganiseerd is, genaamd Data with a View. Heb je er ooit over nagedacht hoe deze website tot stand is gekomen? Hoe het online magazine waar naar gelinkt wordt is gecreëerd? Wat de gedachte achter het beeldmerk bovenaan de pagina is? En wie het evenement heeft georganiseerd waar naar verwezen wordt?

De onzichtbare krachten

Evenementen organiseren, brainstorm sessies leiden om innovatieve communicatiemiddelen in te zetten en in een nieuw CRM-systeem duiken: ook op het gebied van marketing & communicatie gebeurt er dagelijks veel bij Deloitte. Tijdens onze studie Communicatie- en Informatiewetenschappen hadden wij niet gedacht dat wij experts zouden worden op het gebied van telecom of risicomanagement. “Deloitte, dat is toch voor accountants en consultants?” Niet dus, ook als marketeer of communicatieadviseur kan je aan de slag met hele gave projecten!

Diversiteit & Uitdaging

Silke: “Wat het werk als marketeer bij Deloitte voor mij leuk maakt, is dat ik dagelijks in contact ben met collega’s die bij de klant werken om erachter te komen wat er bij klanten speelt en hoe wij daarop in kunnen spelen. Van strategie tot uitvoering: je krijgt de vrijheid en verantwoordelijkheid om met collega’s marketing campagnes op te zetten die inspelen op de behoeftes van de klant. Denk hierbij aan het organiseren van events, waar we klanten spreken, of online marketing: alles komt aan bod. Door de diversiteit aan klanten, projecten én collega’s is elke dag uitdagend.”

Marrit: “Als communicatieadviseur binnen de afdeling Risk Advisory verzorg ik zowel de interne- als de externe communicatie. Het is mijn rol om het belang van risicomanagement en de kansen die dit te bieden heeft zowel binnen Deloitte op nationaal als internationaal niveau, als buiten Deloitte over de bühne te brengen op de best mogelijke manier. Zo ben ik het ene moment bezig om een communicatieplan te maken voor de lancering van een webshop en het andere moment ontwikkel ik samen met externe partijen vlogs om over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity te communiceren. Geen enkele dag is hetzelfde!”

Zo trots als een pauw

Silke: “Eén van de leukste projecten die ik bij Deloitte heb gedaan, is de lancering en het event rondom het TMT Predictions report afgelopen januari. Hierin voorspelt Deloitte de trends die impact gaan maken op de technologie, media & telecom industrie. Je werkt een aantal maanden naar een lancering en een event toe, en het is heel mooi om te zien hoe alles op zo’n moment samen komt. En niet onbelangrijk: als collega’s weer bij hebben kunnen praten met klanten en daar tevreden over zijn. Daar doe je het uiteindelijk voor!”

Marrit: “Doordat je bij Deloitte met allemaal ambitieuze mensen samenwerkt, word je heel erg gestimuleerd om het beste uit jezelf te halen, je passie te vinden en vooral ook het lef te hebben om het te gaan doen. Zo heb ik vorig jaar de kans gekregen om naast mijn rol als communicatieadviseur, het project te leiden om de Deloitte Impact Foundation op te zetten. Dit is een stichting die ervoor zorgt dat onze professionals hun kennis inzetten voor de maatschappij. Inmiddels hebben we hierdoor in 2016 al 7 maatschappelijke projecten kunnen realiseren en dit is iets waar ik ontzettend trots op ben!”

Maar hoe spreid je dan je veren uit?

Net als een pauw, moet je als marketeer of communicatieadviseur binnen Deloitte meer dan twee ogen hebben en je veren uit durven spreiden. De extra ogen zijn nodig om te zien welke kansen en mogelijkheden er voorbij komen. Als je hierin dicht bij jezelf blijft en je veren uit durft te spreiden dan doe je waar je goed in bent en kun je met zo trots zeggen dat je impact maakt die ertoe doet.

Marrit Plat

Communicatie en marketing adviseur Risk Advisory

Na mijn Master Communicatie- en Informatiewetenschappen succesvol te hebben afgerond in 2013, ben ik bij Deloitte begonnen als communicatie en marketing adviseur binnen de afdeling Risk Advisory, waar ik erg op mijn plek zit tussen allemaal innovatieve en vooruitstrevende mensen! Ook ben ik trots om lid te zijn van de Raad van Advies van de Deloitte Impact Foundation; de stichting waarmee we onze kennis en expertise inzetten voor de wereld om ons heen.

De perfecte kandidaat? Bewijs het in je cv en motivatie!

  • Berdi Mannaerts
  • 23 februari 2017
Naar boven