Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Werken in een Digital Guild: een aanrader voor iedere Deloitte-consultant

  • Anneli van Huizen
  • 06 juli 2017
Anneli

Een paar maanden geleden zijn de Digital Guilds binnen Deloitte geïntroduceerd en ik kreeg de kans om kennis te maken met de Customer Experience Guild. Benieuwd wat dit voor mij als consultant betekent? Lees dan verder!

First things first: wat is een Digital Guild?

Mogelijk herken je het woord ‘guild’ (of op z’n Nederlands: gilde) als een term die werd gebruikt in de Middeleeuwen voor een groep personen met hetzelfde beroep. Óf je kent het concept van het beroemde ‘Spotify-model’ als onderdeel van de agile-structuur (ook geïmplementeerd bij Google, Netflix en tal van andere organisaties). Binnen Deloitte worden Digital Guilds gevormd door experts met verschillende achtergronden, die een impact op de markt willen maken binnen een specifiek thema. Voorbeelden van bestaande Digital Guilds zijn Digital Strategy & Transformation, Digital Innovation, Customer Experience, Digital Marketing, Omni-Channel Commerce, Mobile, Digital Content, Assets & Portals, Digital Analytics en Digital Agility.  

De Customer Experience Guild

Toen ik werd uitgenodigd om me in te schrijven voor één van de guilds, heb ik ervoor gekozen om aan te sluiten bij de Customer Experience (CX) Guild. We startten met een kleine groep collega’s van Deloitte Digital, maar groeiden al snel uit tot een volwaardig team van 18 collega’s (and still counting) vanuit verschillende afdelingen en industrieën. Op dit moment werken we met de CX Guild aan een gezamenlijke point-of-view op CX. Tijdens onze wekelijkse meetings houden we elkaar op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en werken we aan een specifiek onderwerp. Daarnaast brainstormen we over hoe we de guild verder vorm kunnen geven en doen we research zoals concurrentie- en trendanalyses. 

De voordelen die het met zich meebrengt

Nu ik heb ervaren hoe het is om lid te zijn van een Digital Guild, zou ik het iedere consultant aanraden. De guild is voor mij namelijk dé plek om: 

  • samen te werken met getalenteerde collega’s in een multidisciplinair team
  • te leren & mijzelf te ontwikkelen op het gebied van customer experience
  • een impact te maken op de markt en onze klanten
  • zelf mijn rol binnen de guild vorm te geven en te bepalen welke activiteiten hierbij horen
  • inspirerende sessies te organiseren zoals de ‘Pizza Learn & Share’ van enkele weken geleden, waarin we kennis en casussen met elkaar deelden.

Op welk thema breng jij Deloitte (Digital) naar een hoger level?

Als een (toekomstige) Deloitter heb jij ook de kans om aan een thema te werken binnen je passie. Doen Robotics je hart sneller kloppen? Wil je meer weten over digitale transformaties? Of ben je een gamification-fan? Ontdek hoe jouw interesse in de guild-structuur past! Sluit aan bij onze Customer Experience Guild of bij een van de andere guilds binnen ons Digital-team! 

  • Deloitte Digital
  • Digital Guilds
  • Customer Experience
Delen

Anneli van Huizen

Deloitte Digital

Mijn naam is Anneli en ik werk sinds 2015 bij Deloitte Digital als consultant Digital Strategy & Advisory. Binnen Deloitte Digital richt ik me op het thema Customer Experience.

Vader en zoon: Math Gootzen & Bram Gootzen

  • 17 juni 2017
Naar boven