Ja, de site mag op basis van mijn klikgedrag suggesties doen en voorkeuren onthouden. Meer over cookies.
Opslaan

Werkenbijdeloitte.nl in een erg mooi lijstje

  • Lennart Sloof
  • 20 september 2011

Werkenbijdeloitte.nl in een erg mooi lijstje

Uit een onderzoek van WUA! naar de beste 100 websites van 2011 is gebleken dat Deloitte ook buiten de recruitmentbranche gewaardeerd wordt om haar online activiteiten. Achter bekende consumentensites Booking.com, Transavia.com en Bol.com heeft werkenbijdeloitte.nl een prachtige 4e plaats weten te bemachtigen. Een knappe prestatie, gezien het feit dat de top 3 websites voor hun core business afhankelijk zijn van hun website. Met andere woorden; zij moeten hun zaakjes wel op orde hebben. 

Het onderzoek

De Top 100 is gebaseerd op 13.106 websitebeoordelingen van 2.448 respondenten in de periode augustus 2010 – juli 2011. In totaal zijn 1.976 websites bekeken, waarna een top 100 tot stand is gekomen.

In de ranglijst zie je deloitte.com staan. WUA! heeft ervoor gekozen om deloitte.com en werkenbijdeloitte.nl samen te voegen, omdat wanneer mensen op zoek gaan naar een baan zij ook vaak via deloitte.com binnenkomen. 

Harde thema’s

WUA! beoordeelt websites in eerste instantie op drie belangrijke aspecten:
·     Vindbaarheid: Hoe komt de website naar voren middels zoekmachines?
·     Doorgaan: Afhankelijk van de eerste indruk die de website op een bezoeker maakt.
·     Voorkeur: Is de websiteeen serieuze optie in het
    uiteindelijke beslissingsproces?
 

Softe thema’s

Daarnaast worden de websites uitgebreid beoordeeld op onderstaande zeven punten:
·     Eerste Indruk:De respondentwordt direct gevraagd naar de eerste indruk.
·     Web Imago: Komt de website in kwestie sympathiek over en ervaart men het als professioneel?
·     Kwaliteit:De score op dit thema wordt grotendeels bepaald door de prestaties op de deelaspecten gebruiksvriendelijkheid, informatiewaarde en vormgeving.
·     Vertrouwen:Komt dewebsite in kwestie deskundig over? Hoe wordt de reputatie van de aanbieder beoordeeld? Wat is de score voor het algehele vertrouwen in de organisatie?
·     Gebruiksvriendelijkheid: Is dewebsite overzichtelijk? Hoe wordt de werking ervan ervaren aan de hand van criteria als laadtijden en al dan niet werkende links? Is de info makkelijk vindbaar?
·     Informatiewaarde: Geeft de website een goed beeld van de aangeboden producten/diensten? Ook wordt aangegeven of de website de specifieke informatie biedt waarnaar de respondent op zoek is.
·     Vormgeving: Hoe ervaart menhet design van de website, de leesbaarheid van teksten en het al dan niet aanwezige beeldmateriaal?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bron: WUA.nl / Download het volledige rapport op de WUA website
 

Van de 64 respondenten in het onderzoek die deloitte.com hebben beoordeeld, ging 72% verder op de website. Bovenstaande tabel toont tevens aan dat Deloitte op elk van de criteria beter scoorde dan in 2010, waarbij met name de enorme vooruitgang in kwaliteit, vertrouwen en informatiewaarde opvallen. Goed nieuws gezien het feit dat een website vaak het eerste oriëntatiemedium is bij het zoeken van een nieuwe baan. De net-geen-podiumplaats is des te knapper gezien de 38e plek van vorig jaar en het feit dat Deloitte concurrenten; PWC (14e), KPMG (20e) en E&Y (59e) ver achter zich laat. Een prestatie dus waar we As One trots op mogen zijn!

Lennart Sloof

Manager Online Marketing

Online Marketing, Social Media, Public Speaker, Learning by Doing, Deloitte. I Travel, DJ (vinyl), Snowboard, Shoot Hoops, Lomo LC-A+ Views expressed are my own

“Spreek ik met Marien de Bruijn? Wij willen u graag een contract aanbieden…”

  • Marien de Bruijn
  • 16 september 2011
Naar boven