Werken in een tijd van COVID-19

  • Deloitte Nederland
  • 29 juni 2020
Deloitte

Sinds de verklaring van de wereldwijde pandemie zijn werk en het leven op zijn kop gezet. Met beperkingen van de Nederlandse overheid, die werden gevolgd door zowel Deloitte als onze klanten is er een reisverbod. Virtueel werken is de manier van leven geworden. Adam en Aakanksha delen enkele efforts die ze hebben geleverd en die ze tegenkwamen in hun Deloitte SAP offering.

'Zoals de titel suggereert, hebben we ons laten leiden door "Love in time of Cholera" om onder woorden te brengen hoe we als Deloitte de serieuze implicaties van COVID-19 zien en vervolgens handelen. Deloitte heeft een enorme verschuiving gemaakt op het vlak van technologie om een ​​enorm personeelsbestand in staat te stellen snel en zonder tussenkomst vanuit huis te werken. Fysieke ontmoetingen en transacties zijn vervangen door Skype, Zoom en MS Teams. Hoewel dit zijn tol eist van de manier van werken, is het prettig om te zien hoe iedereen zich snel heeft aangepast aan de nieuwe norm.

Een gezonde work-life balance bewaken

Sommige collega's moeten balanceren tussen werk en de zorg voor kinderen thuis. We hebben gezien dat het extra belangrijk is om ook hun studieplanning extra in de gaten te houden. Het is geweldig om te zien dat Deloitte hen bijstaat met verschillende bladeren, sabbatical opties en parttime werkfaciliteiten. Allemaal om te helpen in de nieuwe situatie.

Het zou niet verkeerd zijn om te zeggen dat het werk vanuit thuissituatie ons virtueel een stuk dichterbij heeft gebracht!

Professionele en leuke thuiswerkplekken maken

Het was bijzonder interessant om videogesprekken te voeren en mensen hun kamers, keukenblad of eettafel om te zien toveren tot een werkruimte. Deloitte heeft een helpende hand geboden door bureaus, stoelen, computerschermen aan te bieden zodat mensen zich thuis voelen - net als in een kantoor van Deloitte. De ergonomie en gezondheid van iedereen staat centraal.

Velen van ons hadden nu ook de kans om virtueel kennis te maken met wie onze collega's leven - hun partners, kinderen die naar de camera zwaaien en hun enthousiaste huisdieren. Dit verlicht vaak de stemming in tijden als zodanig. Het zou niet verkeerd zijn om te zeggen dat het werk vanuit thuissituatie ons virtueel een stuk dichterbij heeft gebracht!

Leren en een handje helpen door tijdwinst

Omdat de reis korter was om tussen de slaapkamer en de thuiswerkplek te pendelen, had iedereen wat tijd bespaard om aan zelfontwikkeling te werken. Onze collega's hebben deelgenomen aan virtuele leercursussen, waarbij ze verschillende certificeringen hebben behaald, die weer bijdragen aan de totale waarde van Deloitte. Deloitte heeft voor ons ook verschillende platforms geopend om deel te nemen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen in tijden van crisis, waar geïnteresseerde collega's een bijdrage leveren en een helpende hand bieden.

Binnen de SAP offering komen veel leuke ideeën naar boven, dit houdt iedereen betrokken.

Zorgen dat alle collega's connected zijn

Coaches zijn ook erg behulpzaam geweest door regelmatig ons welzijn te controleren. Verbonden blijven is belangrijker geworden dan voorheen. Binnen de SAP offering komen veel leuke ideeën naar boven, dit houdt iedereen betrokken. Ons eigen sociale media team coördineert regelmatig updates, waaronder collega's die deelnemen aan verschillende uitdagingen zoals hardlopen, pubquiz, Spot the Workspace, om er maar een paar te noemen.

De digitale nieuwsbrief houdt iedereen op de hoogte van de voorbije week. Elke vrijdag komt het hele SAP offering om een ​​koffiesessie via Zoom te delen en de stemming op te vrolijken. We hebben ook regelmatig updates over hoe COVID-19 ons werk hervormt en we worden ook op de hoogte gehouden van de recente ontwikkeling.

De impact op klanten voorzetten

Het is cruciaal om te vermelden dat Deloitte hun werklast heeft verhoogd als het gaat om klantinteractie en het verzekeren van hun rol om er te zijn voor de klanten. De efficiëntie, het contactgemak en de flexibiliteit van Deloitte-klanten zijn naar onze mening lovenswaardig.

Onvermijdelijk hebben sommige van onze klanten tijdens de crisis te maken gehad met operationele problemen. We proberen hen te helpen door hands-on te zijn en continu advies te geven. We zijn nog steeds scherp op de vastgelegde tijdlijnen en verschillende projecten voltooien de beoogde mijlpalen. Partners en directors hebben extra verantwoordelijkheid genomen voor het inchecken en zorgen ervoor dat de normale gang van zaken zo min mogelijk wordt beïnvloed. Deloitte is echt robuust en snel in het aanpassen aan de transformatie. We willen graag de impact blijven maken die er toe doet in de komende dagen.

We wensen iedereen een goede gezondheid en positiviteit. Blijf verbonden mensen! '

Deloitte Nederland

'Omarm nieuwe uitdagingen'

  • Vittorio Maio
  • 02 juni 2020
Vittorio Maio
DOT
x
DOT
Loading
-
...
Send
D.
Naar boven