FAQ - Veelgestelde vragen

Ben je voornemens om bij Deloitte te solliciteren maar heb je nog een vraag? Of heb je vragen over hoe (bepaalde onderdelen van) het sollicitatieproces werken? Bekijk hieronder onze lijst met veelgestelde vragen over solliciteren bij Deloitte.

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met een recruiter.

Antwoorden

  1. Ik zie geen passende vacature, maar ik zou graag bij Deloitte werken. Kan ik een open sollicitatie versturen?
    Het is mogelijk om te reageren op een “open sollicitatie” of neem contact op met een van onze recruiters.
     
  2. Kan ik op de hoogte gehouden worden van nieuwe vacatures in mijn interessegebied?
    Op dit moment nog niet, maar op korte termijn komt er de mogelijkheid om je aan te melden en automatisch vacatures per e-mail te ontvangen.
     
  3. De vacature stond gisteren op de website, maar is vandaag niet meer zichtbaar?
    Solliciteren op deze functie is helaas niet meer mogelijk, omdat de uiterste sollicitatiedatum gepasseerd is.
     
  4. Staat de vacature nog open?
    Alle vacatures die je op deze website ziet, staan nog open.
     
  5. Waar kan ik terecht met inhoudelijke vragen over de functie in de vacature?
    Met inhoudelijke vragen over de functie in de vacature kun je terecht bij de verantwoordelijke recruiter. Je vindt de contactgegevens van de verantwoordelijke recruiter onderaan de vacature.
     
  6. Ik woon niet in de buurt van de standplaats van de vacature. Kan ik alsnog solliciteren?
    Je kunt solliciteren op een vacature met een standplaats die niet bij je woonplaats in de buurt is. Houdt er wel rekening mee dat het kan zijn dat de voorkeur uitgaat naar een kandidaat die wel in de omgeving van de standplaats woont.
     
  7. Kan ik voor verschillende functies tegelijk solliciteren?
    Je kan voor meerdere functies tegelijk solliciteren. Het is wel makkelijker om op de voor jou meest interessante/passende vacature te solliciteren en vervolgens in je motivatiebrief aan te geven dat je ook interesse hebt in andere functies. Onze recruiters denken graag met je mee.  
     
  8. Hebben jullie nog sollicitatietips voor mij?
    Op de pagina sollicitatietips vind je tips voor je sollicitatiebrief, je curriculum vitae (CV), het assessment, de voorbereiding op je gesprek en voor het sollicitatiegesprek zelf.
     
  9. Hoe gaat het sollicitatieproces in z'n werk?
    Het sollicitatieproces bestaat uit 6 stappen, die volledig uitgewerkt staan op deze pagina over het sollicitatieproces.
     
  10. Als ik ben afgewezen, kan ik dan later nog een keer solliciteren?
    Dat kan zeker. Probeer hier wel rekening te houden met de gestelde eisen van de vacature.
     
  11. Kan ik mijn sollicitatie onderbreken en later hervatten?
    Op dit moment is dit helaas nog niet mogelijk. We werken er hard aan om dit in de toekomst wel mogelijk te maken.
     
  12. Kan ik tijdens het sollicitatieproces mijn gegevens in het sollicitatiesysteem nog aanpassen?
    Nadat je gesolliciteerd hebt, kun je gegevens in het systeem nog aanpasen. Door in te loggen op werkenbijdeloitte.nl/inloggen kun je eenvoudig je toegangsgegevens en persoonlijke gegevens aanpassen, jobmails instellen, je CV bijwerken en je historie bekijken.
     
  13. Ik wil solliciteren maar het lukt me niet.
    De aanbevolen browser voor het gebruik van deze website is Google Chrome, daarin zou een sollicitatie te allen tijde moeten lukken. Lukt het alsnog niet op te solliciteren? Neem dan even contact op met de recruiter die onder de vacature staat.
     
  14. Ik heb gesolliciteerd. Wanneer hoor ik iets?
    Als je gesolliciteerd hebt, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Binnen 5 werkdagen na het ontvangen van die e-mail ontvang je nader bericht over een eventueel vervolg van de sollicitatieprocedure.
     
  15. Hoe weet ik of mijn sollicitatie goed is verzonden?
    Na het versturen van je sollicitatie, verschijnt er een bevestiging hiervan in je beeld. Vervolgens ontvang je ook nog een e-mailbevestiging van je sollicitatie.
     
  16. Ik heb gesolliciteerd, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?
    Heb je gesolliciteerd maar bevestigingsmail ontvangen? Check dan eerst even je map 'spam/ongewenste e-mail'. Vind je daar geen e-mail van ons? Neem dan contact op met de recruiter die bij de vacature vermeld staat waar je op hebt gesolliciteerd. Hij/zij kan dan voor je controleren of je sollicitatie in goede orde ontvangen is.
     
  17. Wat doet Deloitte met mijn gegevens?
    Met jouw goedkeuring bewaren we jouw gegevens in onze database voor toekomstige carrièremogelijkheden. Uiteraard houden we ons hierbij aan de regels van de Autoriteit Persoonsgegevens, AVG en GDPR.
Naar boven