” Mijn uitdaging is kijken naar wat de klant nodig heeft en hoe wij onze dienstverlening daarop aan kunnen passen ”

Daniëlle Schuitemaker,
Strategy Officer Clients & Industries.

De functie van Danielle Schuitemaker is letterlijk uniek. Als Strategy Officer bij de afdeling Clients & Industries (C&I) voert ze gesprekken over strategie op het hoogste niveau van de organisatie en vertaalt dat door naar concrete acties om de klantrelaties van Deloitte te onderhouden of te verstevigen. Het past perfect bij haar drive om voortdurend te zoeken naar manieren om dingen beter en slimmer aan te pakken.

“Na mijn studie Bedrijfskunde aan de VU in Amsterdam en een master in Strategy & Organization studeerde ik een half jaar in de US aan de San Diego State University, waar ik vakken volgde in marketing en psychologie. Na mijn eerste baan bij een grote computerfabrikant, waar ik een marketing en sales rol had, maakte ik in 2017 de overstap naar Deloitte. Ik ging aan de slag als Marketing Consultant, waar ik marketing-campagnes ontwikkelde voor Deloitte in de publieke sector. Ik was precies toe aan een vervolgstap toen afgelopen zomer mijn huidige functie vrijkwam.

Er is maar één Strategy Officer binnen C&I, dat ben ik. Maar ik ben onderdeel van een breed samengesteld team van bijna tachtig mensen met als gezamenlijk doel ons merk en de klantrelaties te versterken en klantgroei te versnellen. We focussen niet op het naar de markt brengen van eigen proposities, maar we kijken naar wat de klant nodig heeft en hoe wij onze dienstverlening daarop nog beter kunnen inrichten.

Ik ben nu bezig om acties op een aantal strategische pijlers te formuleren en uit te werken tot zichtbare resultaten. Het belangrijkste is om optimaal samen te werken in ons team en met de partners in de business. En dat de klant centraal staat in alles wat we doen.

 

Juist een kritische blik wordt gewaardeerd, ook van jongere collega’s die vaak anders naar bepaalde zaken kijken.

Wat ik mooi vind aan het werken bij Deloitte is dat de cultuur laagdrempelig is. Bij C&I voer je vaak op een hoog niveau gesprekken, bijvoorbeeld over hoe we de relatie met de Chief Information Officers bij verschillende bedrijven kunnen versterken, of hoe we een marketing campagne kunnen opstarten die past bij de unieke behoeftes van de klant. Ik merk dat ik in gesprekken met bestuursleden heel goed mijn ideeën en mening kwijt kan. Juist een kritische blik wordt gewaardeerd, ook van jongere collega’s die vaak anders naar bepaalde zaken kijken.

Ik had tevoren niet gedacht dat je gemakkelijk je stempel kunt drukken op hoe we over bepaalde dingen communiceren of hoe we een bepaald plan vormgeven. Je krijgt veel vrijheid om je eigen aanpak en schema te bepalen, het resultaat is het belangrijkst. Zo besteed ik zelf weinig tijd aan uitgebreide plannen maken, maar passen ze vaak op een A-viertje.

 

Het is leuk om echt in het hart van de organisatie te werken met veel slimme mensen om me heen waar ik veel van leer. Collega’s waarmee je niet alleen kunt sparren en nieuwe ideeën kunt bespreken, maar waar je ook een borrel mee kunt drinken. Je kunt bij Deloitte altijd verder omdat het zo’n grote organisatie is. Ik heb weleens grappend tegen mijn manager gezegd dat ik uiteindelijk wel Chief Operations Officer zou willen worden. Op dit moment ben ik druk bezig met het op de nieuwe manier neerzetten van de C&I organisatie in Nederland, maar het zou leuk kunnen zijn om dat ook eens in een land te doen dat daar minder ver mee is.

 

Ik werk graag zo efficiënt en slim mogelijk en neem ook tijd om nu en dan buiten de deur te lunchen of te sporten, zoals met het Deloitte hockeyteam waarmee we fanatiek spelen tegen andere bedrijven. Ik heb me ook aangemeld voor een project via de Impact Foundation van Deloitte om scholieren te coachen die lastig een plek op de arbeidsmarkt kunnen vinden. Het is fijn dat dit soort dingen hier ook mogelijk zijn. Je bent ook flexibel om zelf in te vullen waar en wanneer je werkt. Mijn afdeling opereert vanuit Rotterdam, maar ik woon in Amsterdam en kan ook daar op kantoor terecht. Dan kan ik heerlijk op de fiets naar mijn werk.”

  • Blijf groeien. Bij Deloitte.

What impact will you make?

Jouw expertise is maakt ons succes, daarom zorgen we er voor dat je nooit stopt met groeien. Of het nu gaat om complex werk dat je doet of de mensen met wie je samenwerkt, je leert elke dag. We helpen je om je ambities op jouw manier te realiseren, waar je toekomst ook ligt.

Alle vacatures bij Support

Naar boven