Monitor Deloitte

Hoe kan een nieuwe markt het beste worden betreden? Hoe kan opnieuw groei worden behaald in een dalende markt? Kan een overname leiden tot een verbeterde concurrentiepositie? Dit zijn vragen die Monitor Deloitte oplost voor haar klanten. Samen met klanten uit verschillende industrieën bespreken wij ‘out of the box’ strategische opties waarbij je direct de kans krijgt klantcontact te hebben op diverse niveaus.

Vanaf dag één werk je rechtstreeks voor de klant, krijg je verantwoordelijkheid over je eigen werk en ruimte voor eigen initiatief. Bovendien ontwikkel je een brede projectervaring doordat je kunt samen werken met andere disciplines zoals Analytics, Innovation en Digital. De mogelijkheid voor het vormen van multidisciplinaire teams maakt Deloitte uniek en perfect in staat om de klant advies op maat te geven. Omdat wij overal ter wereld klanten bedienen, bestaat de mogelijkheid om internationaal aan verschillende strategische vraagstukken te kunnen werken. Zo heb je tijdens je carrière de mogelijkheid om op locatie in het buitenland aan een project te werken, of op uitwisseling te gaan naar één van onze kantoren in bijvoorbeeld Azië of Amerika. Hiermee heb je bij Monitor Deloitte direct invloed op je eigen koers.

Hieronder volgen voorbeelden van reeds uitgevoerde projecten:

-----------

Uitvinden van een “Digital Nightmare Competitor”: onze klant is internationaal marktleider maar vreest voor nieuwe concurrentie. Geïnspireerd door het succes van jonge disruptieve bedrijven zoals Uber, Tesla en Airbnb wil de klant zelf de concurrent van zijn ergste dromen uitvinden, voordat iemand anders dat doet! We hebben een team gevormd met 3 personen van de klant, 3 externe ‘digital’ ondernemers en 3 collega’s van Monitor Deloitte. Met dit team hebben we in zes weken 3 mogelijke ‘nightmare competitors’ uitgewerkt en de klant geholpen met hun verdedigingsstrategie. Waarbij de aanval soms de beste verdediging is…

-----------

Hoe kun je met data beter begrijpen waar je klanten zitten?”: Met deze vraag hebben wij ons vorig jaar bezig gehouden tijdens een project voor een ‘apparel and footwear’ multinational. Aangezien het specifiek over de strategie binnen de Chinese markt ging was de projectlocatie in Shanghai. Met een team van 6 personen (waarvan 3 strategie en 3 Business Intelligence & Analytics collega’s) hebben wij winkelgebieden en types gedefinieerd op basis van externe data en vervolgens de marktpotentie op gebied- en winkel niveau bepaald door interne data hier overheen te leggen. Hierdoor gaven wij de klant fact-based inzicht in waar zij haar nieuwe winkels het beste kan openen, welke winkels er naar behoren presteren en waar het verbeterpotentieel ligt. Deze uitkomsten zijn onderdeel voor de groeistrategie 2020, een waardevol resultaat!

Naar boven