
"Het voelt soms alsof je een zelfstandige bent binnen een grote organisatie"
Nikki Sewuster studeerde Economie in Nijmegen en Organisatiewetenschappen in Tilburg. Tijdens haar afstudeerperiode deed ze ervaring op met een software implementatietraject in de zorg en ontdekte ze dat zowel de menselijke component als het stukje techniek haar aansprak. Bij Deloitte SAP Solutions viel alles op z’n plek.
“Het eerste bedrijf waar ik werkte, een klein consultancy bureau, was meer
ondersteunend.
Maar ik was ook nieuwsgierig naar wat er gebeurt als je aan de knoppen draait en
wilde
voor een groter bedrijf werken dat meer de regie heeft. Bij Deloitte werd ik
meteen in het
diepe gegooid. Mijn eerste project was een ERP implementatie in een academisch
ziekenhuis. We verbleven met het hele team in een hotel vanwege de verder
gelegen locatie.
Een mooie kickstart waarbij je elkaar echt goed leert kennen.”
“Ik groeide al vrij snel door naar Consultant omdat ik al enige werkervaring
had, inmiddels
ben ik Senior Consultant. Ik heb al veel verschillende projecten gedaan zowel in
de private
als de publieke sector en veel gereisd. Een project in Londen gaf een geheel
andere
dynamiek. Tien maanden lang vloog ik regelmatig naar Engeland heen en weer. Ik
werkte
daar voor een private organisatie in de financiële sector, die kennis neem je
mee naar de
volgende opdracht."

"Als je iets nog niet eerder hebt gedaan krijg je hier de kans om het te proberen, dat blijft me steeds verrassen. Als je een goed idee hebt is daar ruimte voor."
Nikki Sewuster | SAP Senior Manager
“Het werk verschuift steeds meer naar taken uitvoeren en zelf bepalen hoe het
project
loopt, risico’s herkennen en daarop acteren. Je krijgt meer
verantwoordelijkheden. Wat ik
erg leuk vind is dat ik nu mensen mag aansturen, waarbij ik dingen herken uit
mijn eigen
begintijd. Bijzonder dat je op die manier kunt meegeven wat je zelf hebt
geleerd.”
“Werken bij Deloitte is heel informeel, ik had verwacht dat het hiërarchischer
zou zijn. Als je
iets nog niet eerder hebt gedaan krijg je hier de kans om het te proberen, dat
blijft me
steeds verrassen. Als je een goed idee hebt is daar ruimte voor. Met
inhoudelijke vragen
krijg je snel terugkoppeling van collega’s, op alle niveaus. Zo doe je het echt
samen en wordt
je niet bij een klant ‘neergezet’ om het zelf maar uit te zoeken. Het uitdagende
werk maakt
het erg leuk en door ervaring weet je dat bepaalde momenten altijd wat
spannender zijn en
leer je daar beter mee omgaan."

“Het voelt soms alsof je een zelfstandige bent binnen een grote organisatie. In
principe heb
je veel vrijheid en dat is best uniek. Ik wil graag nog meer ervaring opdoen,
bijvoorbeeld als
teamleider. Een stukje recruitment vind ik ook leuk om te doen, zoals aanwezig
zijn op
Inhousedagen. En via onze Impact Foundation
[https://www2.deloitte.com/nl/nl/pages/about-deloitte/topics/deloitte-impact-foundation.html]
geef ik sollicitatietraining op een mbo of roc
aan jongeren met een heel ander perspectief. Dat helpt je realiseren dat wij
werken om ons
te ontwikkelen en omdat we dat leuk vinden, maar iemand kan daar ook anders naar
kijken.”
“SAP is ‘booming’, elk bedrijf dat SAP gebruikt moet overstappen naar de
nieuwste upgrade
en dat betekent vaak een compleet nieuwe implementatie. Het is altijd weer
bijzonder als je
een project afrondt en de go live haalt met het team en de klant, en weet dat we
een
kernonderdeel van het bedrijf hebben veranderd en verbeterd. Dat geeft een
enorme kick."

